Head Of Accounting Till Icaniwill
Newr AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2022-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Head Of Accounting Till Icaniwill" (publicerad 2023-02-07) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Nu rekryterar Newr en Head of accounting till ICANIWILL som är ett av Sveriges snabbast växande varumärken inom sportmode och e-handel.
Som Head of accounting på ICANIWILL tar du det övergripande ansvaret för redovisningsfunktionen i bolaget och leder teamet som består av en redovisningsekonom och en ekonomiassistent som du också har personalansvar för. Du har en central roll i bolaget med många kontaktytor och rapporterar direkt till ICANIWILLs VD.
Du kommer i din roll både vara operativ, leda och koordinera teamet, hantera komplexa redovisningsfrågor och arbeta med att utveckla processer och rutiner. Vi söker dig som vill vara med på ICANIWILLs fortsatta tillväxtresa och vara med och skapa en ekonomifunktion i framkant.
Primära ansvarsområden:
• Leda och sammankalla det dagliga redovisningsarbetet och redovisningsteamet
• Rapportering, månads-, kvartals-, och årsbokslut samt årsredovisningsarbete
• Utveckla rutiner och processer kopplat till system och redovisning
• Ansvara för kontakten med revisorer, bank och rådgivningskonsulter kopplat till redovisning, skatt m.m
• Ansvara för att upprätthålla korrekt redovisningsstandard och policys
• Redovisningsansvar för utländska dotterbolag och uppsättningen av potentiella nya utländska dotterbolag
• Komplexa bokningar och redovisningsfrågor
• Identifiera förbättringsområden och arbeta med utveckling av processer och rutiner
• Ansvar för enklare koncernredovisning
• Ansvar för nyrekryteringar
Rätt kandidat för rollen
Rätt kandidat för rollen har en ekonomutbildning med inriktning redovisning och minst fem års erfarenhet av kvalificerad redovisning. Du är självständig i hela redovisningsflödet enligt K3, gärna från medelstora snabbväxande bolag.
Rätt person för rollen trivs med att vara hands on i redovisningen samtidigt som du har en sammankallande roll för resten av redovisningsteamet. Du har goda ledaregenskaper och förmågan att planera och koordinera arbetet för hela teamet. Tidigare erfarenhet av personalansvar är ett stort plus men inte ett krav.
För att vara aktuell för rollen har du arbetat på ett produktbolag/handelsbolag som arbetar B2C och behärskar lagerredovisning samt intrastatrapportering.
Du har goda systemkunskaper, är vass på Excel och talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare har du förmågan att ha både helikopterperspektiv och att uppmärksamma information på en mer detaljerad nivå. Du är en problemlösare som har förmågan att balansera struktur med ad hoc.
Som person har du hög energi, är nyfiken, har ett prestigelöst mindset och en can do-attityd. Du är noggrann, strukturerad och van med att organisera ditt arbete självständigt. Utöver det så är du en teamplayer och värdesätter en bra arbetsmiljö med högt i tak. Du är kommunikativ, positiv och har mycket energi. Rätt person söker sig till en dynamisk tillväxtmiljö där du vill bidra till en god stämning och en strukturerad redovisningsfunktion.
Extra meriterande för att vara rätt kandidat är:
• Erfarenhet från retail/E-handel
• Erfarenhet från systemet Microsoft Business Central
• Vana att leda projekt inom systemutveckling och att skapa processflöden
Vad erbjuder ICANIWILL dig?
I rollen får du ett stort ansvar samt möjlighet att utveckla både företaget och ekonomifunktionen i ett tillväxtbolag. Du blir en del av ett entreprenöriellt bolag på en expansiv marknad och får en möjlighet att vara med på ICANIWILL:s fortsatta tillväxtresa. ICANIWILL sitter i fina lokaler centralt i Stockholm och är i dagsläget drygt 50 anställda.
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%.
Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Sista ansökningsdatum är den 5 mars 2022.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Douglas Carbell, ansvarig rekryterare på Newr.
Douglas.carbell@newr.se eller 072-980 99 52.
Om ICANIWILL
De senaste åren har ICANIWILL inte bara växt som företag och varumärke, vi har även lyckats inspirera och motivera tusentals människor runt om i världen att våga satsa och kämpa för sina livsmål.
Vi vill att våra kläder, vårt varumärke och vårt mantra ska hjälpa dig inse att du har allt du behöver för att uppnå dina mål och drömmar inom dig. Oavsett om det är inom träning, hälsa eller arbete, Du kan göra det. Du kommer nå ditt mål! Idag är vi dryga 40 personer som arbetar heltid med att utveckla och förfina våra produkter och vår service. Vi hoppas att den familjekänslan vi försöker skapa i företaget, där vi stöttar varandra och våra kunder under deras resa, skall genomsyra det vi gör och vi hoppas att just Du vill vara en del av ICANIWILL-Familjen.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Start enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-02-24ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNewr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Douglas Carbell
douglas.carbell@newr.se +46729809952 Jobbnummer 6376030
Observera att sista ansökningsdag har passerat.