Har du stort intresse för IT samt är kreativ, noggrann, och en b

Swedavia AB / Datajobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Stockholm, Norrköping, Gotland eller i hela Sverige

Till Swedavia IT söker vi nu en systemansvarig för vår ITSM portal och vår beställningshantering som tillsammans med sina kollegor ansvarar för att förvalta och utveckla ITSM portalen samt Requestprocessen. Vi har påbörjat en resa för ökad digital förståelse där stort fokus ligger på användarvänlighet och självhjälp.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du får utvecklas som person samtidigt som du får möjlighet att utveckla och effektivisera Swedavias ITSM portal för alla IT:s tjänster.
Vårt företag, som har bland de mest hållbara flygplatserna i världen, har allt du önskar; spännande teknik, kommersiell handel, och en genuin företagskultur för att nämna några saker.

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med gruppen ansvarar du för innehållet i ITSM portalen för våra IT lösningar med IT:s tjänsteansvariga. Du ansvarar för att rutiner och processer fungerar så smidigt och effektivt som möjligt samt att vi har en väl utvecklad och användarvänlig portal.

Arbetsuppgifterna inbegriper också att kunna ändra och uppdatera portalen i systemet och säkerställa att den har en användarvänlig layout. Här kommer din kreativa förmåga till pass, ett stort fokus är att portalen ska vara attraktiv och stilistisk och tydlig.

Då stora delar av vår IT miljö är outsourcad kommer du att jobba tajt ihop med vår leverantör för uppföljning av vår beställningshantering (request). Det är därför viktigt att du kan skapa goda relationer samtidigt som du kan ställa krav på förändring och säkerställa genomförandet.

Huvuddelen av teamet jobbar idag på Stockholm Arlanda men möjlighet finns till placering på någon av Swedavias flygplatser/kontor. Tjänsten kan vara helt på plats eller en hybridlösning där viss del av arbetet kan ske på distans.

Publiceringsdatum
2022-03-29

Profil
Du har teknisk kompetens inom systemadministration i Service Now samt har erfarenhet av att jobba i systemet sedan tidigare. Du trivs i en roll med många kontaktytor och är företagsam, social och van vid att ha många bollar i luften samtidigt. Du har lätt att bygga nya relationer och när du stöter på en utmanande situation söker du och prövar nya lösningar.
För att lyckas i rollen måste du kunna kombinera din kreativa förmåga med din tekniska kompetens på ett effektivt sätt.
Du har arbetat några år inom IT-branschen samt har bred erfarenhet inom IT som stöttar verksamheten. Problemlösning och teknikintresse ligger dig varmt om hjärtat och du har kunskap och erfarenhet av leverantörsstyrning, ITIL-certifiering är meriterande.
Vidare är du kommunikativ, lyhörd, uppmärksam och har förmågan att på ett representativt sätt bemöta både interna och externa parter. Du har förståelse för hur en kundtjänst eller Service Desk fungerar och hur vi kan utveckla och förbättra vår ITSM portal. Det är också en stor fördel om du tidigare jobbat med Request Management.
Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Hos oss får du arbeta på en unik arbetsplats med möjligheten att utveckla vår IT miljö som påverkar upplevelsen för alla kunder som besöker våra flygplatser!
På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Anställningsform: Heltid, tillsvidare.
Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm Arlanda eller på något av Swedavias flygplatser/kontor
Vid frågor kontakta: Johanna Zetterberg, Enhetschef IT Service Johanna.zetterberg@swedavia.se010-109 05 31

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 26 april. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "197180".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedavia AB (org.nr 556797-0818)

Kontakt
Johanna Zetterberg
johanna.zetterberg@swedavia.se
010-109 05 31

Jobbnummer
6484994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia AB: