Handledare Stöd och matchning

AB Ability coaching / Personaltjänstemannajobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Ability coaching i Eskilstuna, Hallstahammar, Köping, Flen, Arboga eller i hela Sverige

Driven och självgående handledare inom uppstart av tjänsten Stöd och matchning sökes till vårt planerade nya kontor i Eskilstuna.

Om dig
Vi söker dig med sälj- och utåtriktad personlighet som gillar att knyta nya kontakter, samarbeten och åstadkomma resultat. Du drivs av att både utveckla och utvecklas i en dynamisk företagsmiljö med korta beslutsvägar, högt i tak och framåtanda.

Publiceringsdatum
2019-03-15

Arbetsuppgifter
Du får en viktig roll i att vara med från start och bygga upp Stöd och matchning på orten och i närområdet. Därmed har du stor möjlighet till att skapa, förvalta och utveckla verksamheten.

Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tilllsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobbsökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.

Kompetenser
Erfarenhet av att ha jobbat inom Stöd och matchning samt gärna andra arbetsmarknadsinsatser.
God administrativ förmåga och behärskar Workbuster och Arbetsförmedlingens webbstöd.
Uppfyller ett av nedan alternativ:

Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.

Flerspråkighet är meriterande och i nuläget är vi extra intresserade av språkkunskaper i tigrinja, arabiska eller persiska.

Vänligen respektera kompetenskrav enl alt 1 eller 2 före du ansöker! Ansökningar som inte uppfyller kompetenskrav behandlas inte.

Om företaget
ABILITY är ett kvalitetsmedvetet företag som jobbar med utarbetade processer där kunden är i fokus. Våra verksamhetsområden är arbetslivsinriktad rehabilitering, social och organisatorisk arbetsmiljö, arbetsmarknadstjänster och utbildning.
Medarbetarna på Ability är specialister inom de områden där de är verksamma.
Våra kunder återfinns bland både privata företag och offentliga företag och organisationer.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Ta gärna kontakt för vidare diskussion av tjänsten och ring ansvarig på 072-555 43 00!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: Handledare, Eskilstuna

Företag
AB Ability coaching

Jobbnummer
4670327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Ability coaching

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Ability coaching: