Handledare/Jobbcoach Stöd och matchning Göteborg
AB Söder & Co Consulting / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-11-12Om företagetRe:Shift är en aktör inom arbetsmarknadstjänster och vuxenutbildning med samlad mångårig erfarenhet inom utbildning, ledarskap, rekrytering, bemanning och omställning. Vi finns just nu i Borås, Göteborg, Värnamo och Karlstad.
Vi erbjuder tjänster inom arbetsmarknadsprojekt, inkludering i arbetslivet och stöd och matchning. Våra uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen, kommuner och privata företag. Läs mer på
www.reshift.seArbetsuppgifterRe:shift söker nu efter dig som har erfarenhet av att arbeta som handledare/jobbcoach. Brinner du för att hjälpa och stötta andra människor ut i arbete eller studier? Då är det dig vi söker!
Stöd och matchning är en upphandlad tjänst av Arbetsförmedlingen där vi som leverantör tillsammans med den arbetssökande ska få ut hen i arbete eller studier på kortast möjliga tid.
Arbetet som handledare/jobbcoach innebär att du kommer vara ett stöd för den arbetssökande i sin jobbsökarprocess, både när det gäller stöttning i jobbsökandet samt kontakt med potentiella företag som den arbetssökande kan matchas mot. Företagskontakter är alltså en stor del av arbetet och det krävs att du har ett brett kontaktnät och förmåga att skapa nya kontakter. Resor i tjänsten förekommer i närområdet. Arbetet innebär även viss administration.
ProfilVi söker dig som har ett brett kontaktnät och har förmåga att hjälpa och stötta den arbetssökande i sin jobbsökarprocess. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor. Vi ser även att du har erfarenhet av att anskaffa arbetsmöjligheter och god kunskap om arbetsmarknaden.
Som person är du positiv och utåtriktad, bekväm med att ta nya kontakter och bygga upp ett nätverk. Vi på Re:Shift ser att du har en mycket god servicekänsla gentemot våra deltagare och företagskontakter. Flexibilitet och en god samarbetsförmåga är andra egenskaper vi värdesätter då den ena dagen inte är den andra lik. Då arbetet är väldigt varierande krävs det att du är organiserad och ansvarstagande och kan disponera din tid på allra bästa sätt. Du kommer att jobba med våra deltagare både individuellt och i grupp utifrån deltagarens behov.
Kvalifikationskrav för tjänsten:
Generella kompetenskrav:
• Kunna kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
• Goda kunskaper i engelska
• Kan du även andra språk förutom svenska och engelska är det meriterande.
Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Tjänsten är på heltid och tillsvidare (startar med sedvanlig provanställning).
Ansöker gör du via hemsida:
www.soderco.seAnsökningar behandlas löpande så ansök gärna redan idag!
Sista ansökningsdag 2020-11-30
För frågor kring tjänsten kontakta gärna Zahra Ginberg, Re:shift på tel: 0701-45 84 21
Om företagetSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Söder & Co Consulting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4629".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107),
http://www.soderco.se/ Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Aktiebolaget Söder & Co Consulting
Jobbnummer 5443180
Observera att sista ansökningsdag har passerat.