Handläggare till Polisprogrammet med placering i Sörentorp i Sol
Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten söker nu en handläggare till HR kompetens, Grundutbildningssektionen där du kommer att arbeta som ett administrativt stöd i sektionens alla frågor. Vi söker dig som drivs av att arbeta med ett starkt engagemang och har en personlig integritet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och vara en viktig del i polisens grundutbildning. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.
Sektionen Grundutbildning ansvarar för att leda, samordna och följa upp arbetet med polisutbildningen och är myndighetens kontaktpunkt till lärosätena och totalförsvarets rekryteringsmyndighet. Polisutbildningen är en uppdragsutbildning som bedrivs på Umeå universitet, Högskolan i Borås, Malmö universitet, Södertörns högskola och Linnéuniversitet. Sektionen består av totalt 14 grupper och vi söker nu en handläggare med placering i gruppen för Polisprogrammet.
Publiceringsdatum2020-08-03ArbetsuppgifterDitt ansvar är att svara och/eller koordinera, dokumentera samt följa upp svar på förfrågningar som inkommer via polisutbildningens funktionsbrevlåda. Du kommer att arbeta självständigt i projektform samt vara behjälplig vid beredning av beslut. Du har en daglig kontakt med våra samarbetspartners. Vidare kommer du att bevaka, följa upp fattade beslut och diarieföra ärenden. Du kommer fortlöpande arbeta med uppföljning samt sammanställning av statistik. Resor förekommer i tjänsten.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Några års erfarenhet av att arbeta med likvärdiga arbetsuppgifter
• Några års erfarenhet av att arbeta med skriftlig dokumentation och kommunikation
• Mycket god erfarenhet av arbete i Excel
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Arbetat inom offentlig eller statlig verksamhet
• Arbetat med diariesystemet PÄr och/eller UBW (fd Agresso)
Då rollen innebär många kontaktytor är det av vikt att du är serviceinriktad och professionell. God kommunikation i både tal och skrift är en förutsättning för att lyckas. Vi ser att du är initiativrik, självgående och flexibel då det är en stor variation på de ärenden som sektionen hanterar. Då flertalet av ärendena skall hanteras skyndsamt är det viktigt att du även under hög arbetsbelastning är balanserad och strukturerad.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Sörentorp, Solna
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare utbildning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 21 augusti 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
En anställning vid Polismyndigheten innebär en placering i säkerhetsklass.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, HR-avdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C40736/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, HR-avdelningen
Jobbnummer 5308579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.