Handläggare till PKC Syds operativa ledningsstöd, Kalmar

Polismyndigheten Region Syd / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Region Syd i Kalmar, Nybro, Växjö, Ystad, Lund eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polismyndigheten region syd har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisens Kontaktcenter, PKC, i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt.

Via telefon utförs förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.

Nu söker vi en handläggare till PKC Syds operativa ledningsstöd vars uppgift är planering, genomförande och uppföljning över alla sektionens verksamhetsområden. Som en del av ledningsstödet är du med och skapar de bästa möjliga förutsättningarna för sektionens ca 220 medarbetare i deras möte med medborgarna. Verksamheten är fördelad mellan Malmö och Kalmar och aktuell placeringsort är Kalmar.

Gruppen hanterar bland annat utbildning och rekrytering, Kvalitativ och kvantitativ uppföljning, metodutveckling, lokalfrågor, IT/teknik och inköp, remisser och beredningar, verksamhetsplanering, övergripande arbetsmiljöfrågor och administration.

Publiceringsdatum
2021-05-20

Dina arbetsuppgifter
Det operativa ledningsstödet arbetar på uppdrag av sektionsledningen och är en servicefunktion gentemot verksamheten i stort. Arbetsbelastningen är i perioder hög och det är viktigt att du har förmågan att växla upp vid ökat tempo i verksamheten. Trots olika huvudområden som handläggare måste du vara beredd på att stötta där behov finns.

Som en del av PKC Syds operativa ledningsstöd arbetar du nära sektionsledningen och är en länk mellan strategisk ledning och operativ verksamhet.

Arbetsuppgifterna är varierande i innehåll och du hanterar både kvalificerade handläggaruppgifter och en hel del rutinmässig administration, vilket betyder att du behöver kunna växla mellan dessa och stimuleras av bredden.
• Du förväntas aktivt bidra till verksamhetsutveckling då dina processer är en del av helheten
• I ditt arbete krävs analys då du förväntas komma med förslag till lösningar och se möjligheter istället för utmaningar
• Genom din förmåga, aktivt, bidra till ett Sverigeledande PKC Syd
• Ta initiativ som gynnar verksamheten och bidrar till dess fortsatta utveckling
• Kunna samordna och leda projekt

Detta innebär bland annat att du kommer att:
• delta i rekryteringsprocesser vid bland annat urval och intervjuer, där du efterhand själv kommer att hålla intervjuer och tester
• ansvara för att planera och samordna introduktion och utbildning för nya medarbetare på verksamhetsorten
• ansvara för att uppdatera sektionens arbetsyta på myndighetens gemensamma kommunikationskanal Intrapolis.
• genomföra kvantitativ och kvalitativ uppföljning av verksamheten, där programmet Excel är ett viktigt verktyg
• ansvara för projektledning och projektsamordning
• driva utveckling av PKC Syds interna processer och rutiner
• vid behov bistå med personalplanering
• göra beställningar och inköp
• ha hand om generell administration och föra protokoll
• hantera andra förekommande arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieutbildning (fullständigt gymnasiebetyg)
• minst två års erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av att arbeta med skriftlig kommunikation
• vana att sammanställa och presentera stora mängder information
• mycket goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift
• mycket god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet
• god erfarenhet av att arbeta i olika IT-system

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• eftergymnasial utbildning i administration, redovisning, IT eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• erfarenhet av att arbeta med och analysera data i Excel
• erfarenhet av att hålla intervjuer
• erfarenhet av personalplanering
• erfarenhet av att arbeta i projektform

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är:
• är flexibel och snabbt kan skifta fokus mellan olika uppgifter
• är engagerad, tar ansvar för ditt arbete och är lösningsinriktad
• har förmågan att göra stora mängder information tydligt och lättillgängligt för mottagaren
• är noggrann, uthållig och har god förmåga att strukturera och prioritera - även under hög arbetsbelastning
Vi är en liten grupp med många beröringspunkter i våra arbetsuppgifter vilket ställer krav på tät kommunikation och stöttning medlemmarna emellan. Som person behöver du därför vara ansvarstagande och ödmjuk. Du har också en utpräglad samarbetsförmåga. Som en del av det operativa ledningsstödet förutsätts du ständigt sträva efter att förbättra arbetssätt och metoder kopplade till ditt uppdrag. Vi erbjuder en spännande miljö där du får vara en del av PKC Syds utveckling och bidra till en ännu bättre verksamhet.

Praktiska tester kan komma att tillämpas som ett led i rekryteringsprocessen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Snarast möjligt.

Så ansöker du
Ansök senast: 2021-05-25
Referensnummer: C55414/2021
Välkommen att söka genom att:
Göra en digital ansökan via denna länk.
https://recruit.visma.com/Public/Assignment.aspx?guidAssignment=25e54a6a-222f-4396-a972-298376e67b8e

Varaktighet, arbetstid
Enligt ÖK

Ersättning
Enligt ÖK

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Polismyndigheten region syd
Galggatan 4
39129 KALMAR

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten region syd (org.nr 202100-0076)
Galggatan 4 (visa karta)
391 29  KALMAR

Jobbnummer
5749897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Region Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Region Syd: