Handläggare Kundsupport- Ekonomiadministration

Adecco Sweden AB, Luleå / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Luleå i Östersund, Umeå, Skellefteå, Luleå, Jokkmokk eller i hela Sverige

Servicecentret inrättas som en ny myndighet den 1 juni 2012. Syftet är att renodla servicecentrets verksamhet och säkerställa regeringens möjligheter till en tydlig och långsiktigt hållbar styrning av verksamheten. Kundernas förtroende stärks av att centret inte kopplas samman med annan myndighets kärnverksamhet. Att stödverksamhet blir kärnverksamhet minskar risken för rollkonflikter i servicecentrets ledning och gör arbetsplatsen mer attraktiv.
Servicecentrets produktion lokaliseras inledningsvis till Gävle och Östersund. Ekonomienheten inom Skatteverkets verksamhetsstöd samt lämpliga delar av Försäkringskassans verksamhetsstöd ska utgöra grund för servicecentret. Utredningen föreslår att servicecentrets produktion initialt ska ligga kvar där den är lokaliserad i dag, det vill säga Gävle och Östersund.
Servicecentret ska erbjuda tjänster inom ekonomi- och personaladministration och stöd för e-beställningar. Servicecentrets tjänsteutbud ska initialt bestå av löneadministration, rese- och utläggsadministration, beslutsskrivning, tjänstepensionsadministration, kundfakturering och kundreskontra, leverantörsreskontra, anläggningsredovisning, löpande redovisning och bokslut, stöd för e-beställningar samt tidredovisning. På sikt bör även andra tjänsteområden övervägas, såsom e-arkiv, e-diarium, genomförandestöd vid myndighetsspecifika upphandlingar, kontorsstöd och IT-stöd.

Publiceringsdatum
2012-03-21

Beskrivning
Bakgrunden till rekryteringsbehovet är uppstarten av en ny myndighet som skall vara belägen i Stockholm, Östersund och Gävle. Den nya myndigheten kommer att via verksamhetsövergång anställa 127 medarbetare från Skatteverket och Försäkringskassan. Till detta behövs ytterligare 30 personer till olika befattningar rekryteras. Denna Kundsupport kommer att ligga i Östersund.

Dina arbetsuppgifter
• Supportärendehantering gentemot kund med hjälp av telefoni- samt sytemlösningar.
• Vägleda kunder mot ökad självservice på kundwebb.
• Hantering av administration, uppföljning av ärenden samt efterarbete.
• Rapportera lödpande till gruppledare, bidra med kontinuerliga förbättrings förslag
• Inhämta kunskap inom funktionella områden, utöka kunskapsbasen samt fömedla vidare behov

Dina personliga egenskaper
• Som person bör du vara serviceinriktad, social, initiativrik och trivas med kundkontakt., Du bör också vara säljande och omvårdande i din kundkontakt, ha god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift samt förmåga att hantera många pågående ärenden.

Kvalifikationer
• Personen vi söker ska ha slutbetyg från gymnasium, datorvana avseende MS office-paket, minst ett års erfarenhet inom ekonomi och personaladministration.
• Meriterande är om du också har gymnasieutbilldning med inriktning mot ekonomi och eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Erfarenhet av att vara handläggare inom telefonkundtjänst samt erfarenhet av serviceyrken.

Sök tjänsten på www.adecco.se

Kontaktperson(er)
Mari Viklund Rekryteringskonsult 070-389 70 48
Marie-Therese Gyllhede OFR/S 08-7905156
Mikael Jansson SEKO 063-199082
Kerstin Peanberg Saco-S 08-6652957

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Luleå

Adress
Adecco Sweden AB, Luleå
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ

Kontorsadress
Södra Kungsgatan 4

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0920-27 10 70
Faxnummer: 0920-13620

Jobbnummer
1192873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Luleå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Luleå: