Handläggare kundärenden
Trafikverket / Butikssäljarjobb / Härnösand
2017-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-11-05) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Härnösand,
Sundsvall,
Sollefteå,
Örnsköldsvik,
Ånge eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
Handläggare kundärenden
Som kundtjänsthandläggare är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden inom den egna organisationen men även externt. Du återför de synpunkter och önskemål som kunderna har, till berörd del inom Trafikverket.
Vi söker dig som bidrar till utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.
Kundtjänst är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Vi har fasta arbetstider med antingen skiftgång eller 08:00 - 16:30. Helg- eller nattjänstgöring kan förekomma.
Placeringsort är Härnösand.
Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.
Har du hanterat ärenden i sociala medier eller har erfarenhet av skiftarbete så är detta meriterande. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS så är även detta meriterande.
Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du har hög servicekänsla. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Du har en god problemlösningsförmåga. Arbetstempot är stundtals högt, så det är dessutom viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker även i stressiga situationer.
Urvalstester kan komma att bli aktuellt i rekryteringsprocessen.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Proanställd
Publiceringsdatum2017-04-20ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-07
Ange följande referens när du ansöker: 13:2017:47
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Möllhagen
eva.mollhagen@trafikverket.se 010-124 2859
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3449648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.