Handläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor, Språkmöte

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som handläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag, du är nämligen ofta medborgarens första kontakt med Försäkringskassan och bidrar på så vis att förstärka förtroendet för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi på Språkmöte svarar på frågor som gäller hela den svenska socialförsäkringen vilken innefattar drygt 50 olika förmåner. Du informerar och kommunicerar över telefon med individer på svenska och alternativt ett eller flera följande språk: engelska, arabiska och polska. Vissa språk erbjuds via bokade samtal medans andra erbjuder vi via direktlinjer. Detta innebär att mestadels av din totala arbetstid kommer du tala i telefon med våra kunder. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost.

Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna att självständigt ska kunna sköta sina ärenden. Du behöver vara en van datoranvändare och kunna hantera ett omfattande informationsflöde för att kunna möta kundernas olika behov. Detta kräver att du effektivt kan hämta information från olika webbsidor och system samtidigt som du har kunden i telefonen.

Vi söker dig som

• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i svenska och ett av följande språk: engelska, arabiska och polska
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• som tycker om att ge service med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice med god kvalitet
• har en god datavana
• är mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har erfarenhet av och trivs med möten över telefon

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av att jobba teambaserat och arbeta mot gemensamma mål
• har erfarenhet av att ha kundmöten eller andra möten med människor med deras behov som utgångspunkt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2022-04-13

Övrig information
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska test kan komma att användas i denna rekrytering.

Vi kommer att ha ett rekryteringsseminarium under eftermiddagen den 24 maj 2022 för dem som går vidare efter arbetspsykologiska tester. Under seminariet utförs både skriftliga och muntliga språktester på samtliga språk och ni kommer att få information om verksamheten och uppdraget.

Intervjuer kommer att hållas löpande från och med vecka 23 och framåt.

Kontaktuppgifter

Rekryterande chef: Sara Nilsson, 010-119 24 32 och Camilla Hagman 010- 116 16 53 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Alexandra Strandqvist 010- 112 44 58 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Agnieszka Nordström, 010-111 65 56, SACO-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 4 maj 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
6539405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: