Handläggare för bostadsanpassningsbidrag

Botkyrka kommun, Vof Myndighetsutövning / Sjukgymnastjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vof Myndighetsutövning i Botkyrka

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har ca 1 100 tillsvidaranställda och en budget på cirka 900 miljoner kronor.

Just nu söker vi en handläggare för bostadsanpassningsbidrag till vår verksamhet för myndighetsutövning, vilken samlas under en gemensam verksamhetschef. Vi tror att du, tillsammans med oss, vill vara delaktig i vårt arbete med att skapa en arbetsplats av högsta kvalité för Botkyrka kommuns invånare.

Publiceringsdatum
2015-04-24

Arbetsuppgifter
Som en av tre handläggare av bostadsanpassningsbidrag arbetar du enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i eller i anslutning till bostaden. Målgruppen spänner sig över alla åldrar.

I arbetet ingår att:
• handlägga ansökningar om bidrag till bostadsanpassning.
• samverka med vår samhällsbyggnadsförvaltning samt boendesamordnare.
• bistå brukare med information.
• ge råd och förslag till anpassningsåtgärder.
• fatta beslut om bidrag samt vara kontaktperson för den sökande fram till att anpassningen är slutförd.
• samarbete och ha kontakt med bland annat anhöriga, vårdpersonal, fastighetsägare och byggentreprenörer.

Kvalifikationer
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut och har en bred och flerårig erfarenhet, gärna inom bostadsanpassning och hjälpmedel samt kunskap om byggtekniska frågor.

För att lyckas i tjänsten bör du ha en god administrativ förmåga samt vara noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du är självgående, ansvarstagande och strukturerad samt bra på att samarbeta och samspela med andra. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Som person är du trygg och stabill. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Vi tillämpar årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Ange följande referens när du ansöker: A469276
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Christensson, Enhetschef 08-530 628 98 eva.christensson@botkyrka.se

Facklig kontakt
Birgitta Nygren, SSR 08-530 623 46
Eva Martinsen, Vision 08-530 616 85

Företag
Botkyrka kommun, Vof Myndighetsutövning

Adress
Botkyrka kommun, Vof Myndighetsutövning
Botkyrka
14785 Tumba

Kontorsadress
Botkyrka 14785 Tumba

Jobbnummer
2264925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vof Myndighetsutövning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vof Myndighetsutövning: