Handläggare bostadsanpassning
Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen i Falun Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbete tillsammans med den enskilde kunden. I varje möte med den enskilde ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde.
Inom omvårdnadsförvaltningen har biståndsenheten ansvar för den myndighetsutövning som omvårdnadsnämnden utför i förhållande till enskilda.
Fr.o.m. 130101 ansvarar enheten för bostadsanpassningsbidrag, som kommer att handläggas av två personer.
Anställningsvillkor: Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde fr.o.m. 2013-01-01.
Arbetsuppgifter: Som handläggare av bostadsanpassningsbidrag arbetar du utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen spänner över alla åldrar. I arbetet ingår att bistå sökande med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder, fatta beslut om bidrag och att vara kontakperson för den sökande fram till att anpassningen är utförd. Du kommer att ha ett nära samarbete med de sökande och deras närstående. Arbetet som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär även mycket kontakt med andra yrkeskategorier så som vårdpersonal, entreprenörer och fastighetsägare.
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav): Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast eller arbetsterapeut.
Uppdraget som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär eget ansvar vilket fordrar att du trivs med att vara självgående och driva processer beslutsamt och med omdöme. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Vidare krävs att du är serviceinriktad med ett stabilt förhållningssätt till uppdraget.
Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet från myndighetsutövning, handläggning och utredningsuppgifter.
Upplysningar: Sektionschef Jonas Hampus, 023-827 04
Enhetschef Christina Ehrs, 023-827 56
Enhetschef Kerstin Degerlund, 023-820 64
Fackliga företrädare: Vision Elisabeth Johansson, 023-877 80
LSR Lars Wickman, 023-823 32
FSA Ulrika Hellmo, 023-827 64
Publiceringsdatum2012-11-07Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde20130101
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-19
Ansökan med ref nr, meritförteckning, löneanspråk och övriga handlingar som åberopas sänds till:
Falu Kommun
Omvårdnadsförvaltningen
791 83 FALUN
Ange följande referens när du ansöker: OMV 12-56
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb.omvardnadsforvaltningen@falun.seKontaktSektionschef Jonas Hampus, 023-827 04
Enhetschef Christina Ehrs, 023-827 56
Enhetschef Kerstin Degerlund, 023-820 64
Facklig kontaktVision Elisabeth Johansson, 023-877 80
LSR Lars Wickman, 023-823 32
FSA Ulrika Hellmo, 023-827 64
FöretagFalu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen
AdressFalu Kommun, Omvårdnadsförvaltningen
79183 FALUN
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 023-83000
E-postadress:
jobb.omvardnadsforvaltningen@falun.se Jobbnummer 1385766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.