Handläggare bostadsanpassning
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge / Administratörsjobb / Lund
2017-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare bostadsanpassning" (publicerad 2017-12-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 119 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Myndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om bostadsanpassningsbidrag och insatser enligt SoL och LSS. Myndighetsfunktionen är delad i två enheter, enheten för äldre brukare och enheten för brukare med funktionsnedsättning.
Publiceringsdatum2017-10-04ArbetsuppgifterDitt uppdrag är att utreda och handlägga ansökningar av bostadsanpassningsbidrag enligt bostadsanpassningslagen och Boverkets föreskrifter samt rättspraxis. Detta innebär att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen finns i alla åldrar. I arbetet ingår att göra tekniska och ekonomiska bedömningar samt bedömningar utifrån medicinska intyg. Bistå sökanden med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder. Du kommer att ha mycket kontakt med olika yrkeskategorier som vårdpersonal, fastighetsägare, och entreprenörer. Vi arbetar utifrån Vård- och Omsorgsförvaltningens värdegrund och förväntar oss att du arbetar för en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor.
Myndighetsfunktionen har hälsoinspiratörer och har fått utmärkelse som hälsofrämjandearbetsplats steg 2. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Tycker du om att arbeta med människor och gillar att ta ansvar, är det här ett uppdrag för dig!
KvalifikationerVi söker dig som är leg arbetsterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper om funktionsnedsättningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning av bostadsanpassningsbidrag samt erfarenhet av praktiskt arbete med äldre och funktionsnedsatta. Du ska ha god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt ha en empatisk förmåga och lyhördhet i kontakten med sökande. Det krävs att du kan göra bedömningar utifrån medicinska intyg. Du är van att självständigt arbeta och driva ärenden samt har god förmåga att samarbeta med olika aktörer. Det är viktigt att du arbetar med individens behov i centrum.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-18
Ange följande referens när du ansöker: VoO 224/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Wåhlander 046-359 97 14
Facklig företrädare nås via kommunens växel 046 359 50 00
FöretagLunds kommun, MYNDIGHETSFUNKTIONEN, Vård-och omsorgsförvaltninge
AdressLunds kommun, MYNDIGHETSFUNKTIONEN, Vård-och omsorgsförvaltninge
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222
Jobbnummer 3731510
Observera att sista ansökningsdag har passerat.