Handläggare av bostadsanpassningsbidrag-Myndighetsfunktionen

Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge i Lund

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 114 300 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Publiceringsdatum
2015-01-14

Arbetsuppgifter
Myndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om bostadsanpassningsbidrag och insatser enligt SoL och LSS. Myndighetsfunktionen är delad i två enheter, enheten för äldre brukare och enheten för brukare med funktionsnedsättning.

Utreda och handlägga ansökningar av bostadsanpassningbidrag enligt bostads-anpassningslagen och Boverkets föreskrifter samt rättspraxis. Detta innebär att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen finns i alla åldrar. I arbetet ingår att göra tekniska och ekonomiska bedömningar samt bedömningar utifrån medicinska intyg. Bistå sökanden med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder. Du kommer att ha mycket kontakt med olika yrkeskategorier som vårdpersonal, fastighetsägare, och entreprenörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetsterapeut utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper om funktionsnedsättningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning av bostadsanpassningsbidrag samt erfarenhet av praktiskt arbete med äldre och funktionsnedsatta. Du ska ha god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt ha en empatisk förmåga och lyhördhet i kontakten med sökande. Det krävs att du kan göra bedömningar utifrån medicinska intyg, kan arbeta självständigt och driva ärenden samt har god förmåga att samarbeta med olika aktörer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75 % med ev. möjilghet till utökning Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-28
Ange följande referens när du ansöker: VoO 6/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helen Meyer, Enhetschef 046-35 62 13
Agneta Ahlgren, Enhetsadministratör agneta.ahlgren@lund.se

Företag
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen

Adress
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22222

Jobbnummer
2127572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge: