Handläggare
Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Uddevalla,
Vänersborg,
Orust,
Lilla Edet,
Alingsås eller i
hela Sverige Fastighetsinskrivningen i Uddevalla söker handläggare, både tillsvidare och vikarier
Inledning
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar på främst civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med Back Office-enhet, ledning och central stab i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.
Publiceringsdatum2012-02-01Dina arbetsuppgifterArbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckning samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. i fastighetsregistret. I arbetet ingår att du fattar egna juridiska beslut. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har omfattande kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Vi söker medarbetare till både vikariat och tillsvidaretjänster: 1 - 3 tillsvidare och 1 - 2 vikarier.
Minst en tjänst är en tillsvidareanställning och minst en ett vikariat t.o.m. 2013-06-30. Alla tjänsterna är heltidstjänster med tillträde snarast.
KvalifikationerVi ser gärna att du har läst någon fristående kurs på högskolenivå, t ex inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper i civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete inom fastighetsinskrivningen eller från närliggande verksamhet som t ex bank eller fastighetsmäklare värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Arbetet ställer tidvis krav på stresstålighet och flexibilitet, varför laganda, samarbete, problemlösning och eget driv är viktiga nyckelord.
Det är också mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och behärskar svenska i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar och har erfarenhet av att arbeta i projektform. Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och välkomnar därför manliga sökande.
Kontaktuppgifter
Om Du vill veta mer så kontakta gärna enhetschefen Urban Möller, 0522- 65 62 75. Fackliga företrädare är för ST inom Lantmäteriet, Helene Andersson, 0522-65 62 35 och för Lantmäteriakademikerna/SACO, Joakim Lindström, 0381-66 26 41. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.seÖvrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt. Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Om du väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvert och ansökan med referensnummer 302-2012/536, senast 2012-02-24. Postadressen till oss är Lantmäteriet 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-24
Ange följande referens när du ansöker: 302-2012/536
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe texten
FöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
80182 Gävle
Jobbnummer 1145392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.