Handläggare - ledningsstöd till kansliet för krishantering

Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Ekerö, Uppsala eller i hela Sverige

Kansliet för krishantering, Statsrådsberedningen

Har du erfarenhet av att arbeta med stöd till ledningsgrupp i Regeringskansliet eller annan statlig myndighet? Har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska? Vi söker nu en handläggare till kansliet för krishantering.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Kansliet för krishantering arbetar med att utveckla, samordna och följa upp Regeringskansliets krishanteringsarbete. Kansliet består av cirka 40 medarbetare varav en chef för kansliet och tre sektionschefer. Som handläggare vid ledningsstöd samordnar man två assistenters arbete (ej personalansvar), fungerar som stöd och bollplank till sektionscheferna och jobbar nära kanslichefen. Handläggaren är även samordnare av ledningsgruppen och är ett särskilt stöd till kanslichefen när det gäller kansliets planering såsom bland annat verksamhetsplanering, arbetsmiljöfrågor och planeringsdagar. Handläggaren fungerar även som stöd till kansliets olika sektioner kring utlämnandeärenden och granskningsfrågor.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen, inom samhällsvetenskaplig eller annan relevant inriktning. Det är meriterande med juristexamen. Du har erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet eller vid annan statlig myndighet med frågor relevanta för tjänsten, stöd till ledning, planera och koordinera andras arbete samt vara ett juridiskt stöd. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Vidare behöver du ha kunskap om allmänna handlingar, offentlighet och sekretess. Det är meriterande med erfarenhet av att planera verksamhet och koordinera och samordna andras arbete utan att besitta personalansvar. Det är också meriterande med erfarenhet av att arbeta i eller gentemot riksdagen och/eller granskningskommissioner. Har du kunskap om regeringens och Regeringskansliets krishanteringsarbete är även det meriterande.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga. Du är målinriktad, ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du har vana att arbeta under tidspress och hålla satta tidsramar. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Arbetet innehåller många kontaktytor, varför du behöver ha lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer. Du utför ditt arbete på ett strukturerat sätt och med gott omdöme. Vidare har du förmåga att föredra komplexa frågor på ett överskådligt sätt, både skriftligt och muntligt. Ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att lätt kunna ställa sitt synsätt och förhållningssätt och anpassa sig till ändrade omständigheter är av vikt för rollen.

Publiceringsdatum
2022-11-07

Övrig information
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Katja Anell som är enhetschef, på 08-405 37 76. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Helena Olofsson på 08-405 14 78. Fackliga kontaktpersoner är Sofia Kamps för Saco och Sofia Wretler Meureke för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 november 2022.



Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen leder och samordnar arbetet i Regeringskansliet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831), http://www.regeringen.se

Jobbnummer
7149142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: