Handläggare - Factoring
Resurs Bank AB / Kundservicejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resurs Bank AB i Helsingborg,
Malmö,
Borås,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill testa något nytt och känner att ett vikariat på 12 månader är rätt sätt att påbörja din resa tillsamman med oss? I denna roll får du vara med och bidra i vår företagsadministration. Vi arbetar med olika processer, det finns mycket att lära sig och utvecklas inom om man gillar ekonomi och betalningsflöden. Läs mer här nedan!
Är Resurs något för dig?
Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.
Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.
Vad kommer du att arbeta med?
Inom Business Support jobbar vi med både inkommande och utgående telefoni, hantering av ansökningar och avtal (i pappersformat, digitalformat och per telefon), posthantering, bedrägerikontroll, kreditbeviljning till företag och privatpersoner. Till en början är dina arbetsuppgifter fokuserade på factoring, men möjligheten finns att efterhand arbeta med belåning och leasing.
• Fakturaregistrering med kreditbedömningar, försäkringar, leveranskontroller och attesteringar
• Kontakt med fakturautställare och betalare via telefon, mejl, post gällande fakturor, kopior, påminnelser, bestridande och delbetalningar
• Hantering av inbetalningar och utbetalningar
• Övriga administrativa uppgifter
På avdelningen är vi idag 10 kollegor, du har nära samarbete med kreditavdelningen och säljavdelningen och de externa kontakterna är t ex våra fakturautställare, slutbetalare, försäkringsbolag och systemleverantörer. Deadlines styr vår vardag och kunden är i fokus, att vara serviceminded innebär för oss att inget är för svårt, omöjligt eller jobbigt.
Vem är du?
Vi söker dig med hög arbetskapacitet och en positiv inställning. Du är noggrann och har ett genuint intresse för interaktion med kunder. Givetvis har du känsla för god service och hög kvalitet. Du är självgående men du måste även vara en god lagspelare då ett tätt samarbete med kollegorna är en förutsättning för att vi som grupp ska kunna leverera resultat med hög kvalitet. Du är även proaktiv och nytänkande och den som bidrar till utvecklingen av avdelningen och våra processer. Att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut är en självklarhet!
Du har minst gymnasienivå med ekonomiskt inriktning. Du har ett brinnande intresse för ekonomi och pengaflöden och har du arbetat med factoring är det starkt meriterande. Du kan också ha arbetat med ekonomi och redovisning alternativt administration och/eller kundtjänst. Du hanterar det svenska språket flytande i både tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska. Vidare är du en god datoranvändare och har goda kunskaper i Office Paketet.
Hur ansöker du?
Under ansökningstiden får du två kortare tester skickade till dig som hjälper oss att matcha Dig med oss. (OBS! Kontrollera din skräppost så testerna inte hamnat där!) Följande är mycket viktigt att du tänker på när du gör testerna:
Testerna är en förutsättning för att du ska kunna gå vidare i processen genomför samtliga!
• Sitt i lugn och ro och var fokuserad
• Testerna tar ca 10 minuter
• Har du gjort våra tester tidigare? Då kan då återanvända ditt resultat om du är nöjd med hur det gick sist. Annars gör du bara om dem.
Om vi matchar kommer du få en inbjudan till en personlig intervju för att få mer information om företaget och tjänsten, där vi får möjlighet att lära känna varandra bättre.
Övrig information:
Tillträde: Snarast, enligt överrenskommelse
Anställningsgrad: Vikariat 12 månader
Arbetstider: Varierande
Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret
Publiceringsdatum2020-01-27Kontaktuppgifter för detta jobbMikael Dahlberg, Team Lead
Mikael.Dahlberg@resurs.se #RB
Om Resurs Bank
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi cirka 6 miljoner privatkunder och över 700 anställda i Norden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResurs Bank AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Resurs Bank AB (org.nr 516401-0208)
Arbetsplats Resurs Bank
Jobbnummer 5063647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.