Hallandstrafiken söker vikarie och timanställda informatörer!

Hallandstrafiken AB / Marknadsföringsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallandstrafiken AB i Falkenberg

Hallandstrafikens First line, Informationsenheten bygger nu för ett förväntat ökat resande och söker därför vikarie och timanställda.
Du gillar
• att möta och serva människor
• att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
• att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
• att bidra till ett mer hållbart Halland
Är det check på dessa punkter så har du här ett mycket varierande, utmanande och framför allt väldigt roligt jobb hos oss.
INFORMATIONSENHETEN
Som informatör på Infoenheten är du en av de första personerna som våra kunder möter när de kontaktar oss via telefon, i chatten på hemsidan eller på Facebook. Du arbetar alltså i Hallandstrafikens First Line och har som primär arbetsuppgift att presentera bästa möjliga reseinformation och svara på resenärernas frågor i våra externa kundkanaler.
Informationen till resenärerna vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken, är en prioriterad arbetsuppgift. Informationen måste vara mycket kundorienterad, men också snabbt presenterad och framför allt korrekt. Informationen publicerar du via olika IT-stöd i våra olika kanaler. IT-system som Tris, Elmer, Rail-IT, JETAS och Respons kommer snabbt bli dina nya och allra bästa IT-systemfavoriter.
I arbetsuppgifterna ingår också att svara på diverse och väldigt skiftande frågor i vår Kundservicetelefon, hantera och administrera inkomna kundärenden samt viss administration av periodkort i Mitt konto.
Du har din huvudsakliga placering på huvudkontoret i Falkenberg, men med det Nya normala arbetssättet genomför man en hel del arbetspass på distans. Informationsenheten har öppet för kunderna året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider, dvs. morgon-, dag- kvälls- och helgtjänstgöring.
Vi kommer att anställa omgående. Hur många uppdrag/pass du får som timmis kan vi aldrig garantera. Men erfarenheten visar att mellan ett och tre pass per vecka är normalt för en timmis.
DET HÄR ERBJUDER VI DIG
Alla former av anställningar hos oss på Informationsenheten börjar med cirka tre veckors introduktionsutbildning på heltid, för att du ska känna dig trygg i dina nya arbetsuppgifter. Här får du en grundlig introduktion till alla arbetsuppgifter och de IT-system och verktyg vi arbetar med. Utbildningen är en viktig satsning vi gör för våra nya medarbetare. Den är grunden för det långvariga samarbete vi ser framför oss. Utbildningen startar i början av mars 2022, prel. redan den 1 mars. Du måste kunna delta i hela utbildningen för att vara aktuell för tjänsten som vikarie eller timmis.
Medarbetarnas hälsa främjar vi genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen på Holgersplan, granne med gamla tågstationen. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt till jobbet.
HAR DU VAD SOM KRÄVS?
Vi ser gärna att du har en utbildning i kommunikation, gärna en pågående utbildning eller att du har annan erfarenhet och kompetens från liknande arbete, som vi bedömer som likvärdig.
Du måste även ha en mycket god kommunikativ förmåga och vara en driven, skicklig och van skribent. Du behöver ha erfarenheter från uppgifter där du mött och hanterat kunder och du måste vara mycket serviceinriktad och noggrann med allt fokus på kundens problem. Tålamod är en annan god egenskap som är bra att ha.
När informatörerna hanterar olika former av trafikstörningar i buss- och tågtrafiken är det ibland stort tryck på Informationsenheten från kunderna. Samtidigt som inkommande information om störningen, t.ex. från Trafikverket, ska hanteras och publiceras. Arbetsmiljön är därför ibland väldigt intensiv och stressig och alla informatörer måste därför kunna leverera även under stark press. Vi lägger därför stor vikt vid vana och erfarenhet från liknande arbetssituationer.
Du måste ha mycket goda kunskaper i svenska språket (både tal och skrift) och goda kunskaper i engelska språket. Eftersom vi använder många olika IT-stöd måste du även ha en väl utvecklad och dokumenterat bred erfarenhet av arbete med datorer.
Men kanske viktigast av allt är att du alltid har allt fokus på kunden och alltid har viljan att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.
ÖVRIGT:
Vi har en snabb rekryteringsprocess med löpande urval så skicka in din ansökan snarast via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 22 februari 2022. Märk mailet med "Timanställning Infoenheten". Vi vill ha alla ansökningar skickade till: rekrytering@hlt.se
Informationschef Peter Gyllander svarar gärna på dina frågor via mailen: peter.gyllander@hlt.se
Du är varmt välkommen med din ansökan!
Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
Under 2020 och 2021 har världspandemin påverkat resandet med kollektivtrafiken mycket kraftigt och resandet har därför minskat under pandemiåren. Under pandemin gjordes årligen cirka 12 miljoner resor, jämfört med 2019 då drygt 20 miljoner resor gjordes med Hallandstrafiken. Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.
Idag är vi ca 90 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Publiceringsdatum
2022-02-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-22

Adress
Hallandstrafiken AB
Holgersgatan 29
31123 FALKENBERG

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Timanställning Infoenheten".

Arbetsgivare
Hallandstrafiken AB (org.nr 556225-2998), http://www.hallandstrafiken.se
Holgersgatan 29 (visa karta)
311 23  FALKENBERG

Ansökan
E-post: rekrytering@hlt.se

Kontakt
Enhetschef
Peter Gyllander
peter.gyllander@hlt.se

Jobbnummer
6341330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallandstrafiken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallandstrafiken AB: