Gullingeskolan söker förstelärare med inriktning specialpedagogi

Stockholms Stad:Gullingeskolan / Speciallärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Gullingeskolan i Stockholm

er).Vi söker en positiv person som kan inspirera och engagera övriga lärare. Kontakten med rektor/skolledarna blir viktig för att vi gemensamt ska sätta målen för skolans arbete.

Gemensamt för förstelärare i Stockholms stad:
Förstelärare ska huvudsakligen undervisa och arbeta med det som hör till undervisning. De ska vara positiva kulturbärare, bidra till utveckling av undervisning och ett kollegialt lärande samt vara ett gott föredöme.
De ska utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet systematiskt och strukturerat bidra till:
• att utveckla och synliggöra undervisningen och elevernas lärande och studieresultat
• att arbeta för hela skolans och alla elevers utveckling
• en trygg lärandemiljö och en tro på alla elevers förmåga att lära
• kunskapsutveckling för egen del, kollegors samt för professionen som helhet
• att undervisningen vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

Gullingeskolans förstelärare
Innehåll i uppdraget som kommer att kopplas till skolans s

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Gullingeskolan är en F-6 skola som omfattar förskoleklass, grundskola, förberedelsegrupper, grundsärskola och fritidshem. Skolan ligger belägen nära kommunikationer och grönområden. Skolan har en hög teknisk standard med interaktiva tavlor i klassrummen och tillgång till iPads och digitala läromedel.
1 plats(er).Vi söker en positiv person som kan inspirera och engagera övriga lärare. Kontakten med rektor/skolledarna blir viktig för att vi gemensamt ska sätta målen för skolans arbete.

Gemensamt för förstelärare i Stockholms stad:
Förstelärare ska huvudsakligen undervisa och arbeta med det som hör till undervisning. De ska vara positiva kulturbärare, bidra till utveckling av undervisning och ett kollegialt lärande samt vara ett gott föredöme.
De ska utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet systematiskt och strukturerat bidra till:
• att utveckla och synliggöra undervisningen och elevernas lärande och studieresultat
• att arbeta för hela skolans och alla elevers utveckling
• en trygg lärandemiljö och en tro på alla elevers förmåga att lära
• kunskapsutveckling för egen del, kollegors samt för professionen som helhet
• att undervisningen vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

Gullingeskolans förstelärare
Innehåll i uppdraget som kommer att kopplas till skolans systematiska kvalitetsarbete.

Att arbeta utifrån skolans resultat för att lyfta det språkutvecklande arbetssättet och förbättra resultaten.
• leda utvecklingen av specialpedagogik i skolan och det kollegiala lärandet
• leda ämneskonferenser
• uppföljning av resultat
• bidra med din kompetens i pedagogiska utredningar och åtgärdsprogram
• utveckla undervisningen på skolan
• verka för ämnesövergripande samarbete i syfte att skapa bra lärmiljö och goda lärsituationer för alla elever
• utveckla skolans elevhälsoarbete tillsammans med skolans elevhälsoteam
• handleda lärare hur de ska utforma sin undervisning så att elever i behov av särskilt stöd får en god lärmiljö
Uppfylla Skolverkets minimikrav:
• av Skolverket legitimerad lärare åk 1-6
• genom dokumentation kunna redovisa minst fyra års väl vitsordat arbete med undervisning inom ramen för en eller flera anställningar in om skolväsendet.
• ha visat en särskilt god förmåga att förbättra elevernas studieresultat och ha ett starkt intresse för att utveckla undervisningen.
• av huvudmannen, även i övrigt, bedömas som särskilt kvalificerad för undervisning och uppgifter som hör till undervisningen.

Övriga kvalifikationer:
• specialpedagogexamen
• goda kunskaper om läsinlärning och grundläggande matematikinlärning.
• kunskap om hur man pedagogiskt anpassar miljön för elever med olika funktionsnedsättningar som t ex ADHD, autism, språkstörning och dyslexi
• handleda lärare i användandet av kompensatoriska hjälpmedel
• goda ledaregenskaper
• god förmåga att möta vårdnadshavare till elever i behov av särskilt stöd
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Biträdande rektor Tomas Andersson,08-508 03 947

Tarja Rämö Mäkelä, Biträdande rektor, 08-50803941, 076-1290790, tarja.ramo.makela@stockholm.se

Erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2014-06-04

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-25
Ansökan skickas till:
Gullingeskolan
Ange följande referens när du ansöker: A27000
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Andersson

Företag
Stockholms Stad:Gullingeskolan

Adress
Stockholms Stad:Gullingeskolan
Box 22049
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
1899689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Gullingeskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Gullingeskolan: