Guest Service Agent

Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
2014-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Guest Service Agent" (publicerad 2015-03-06) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Clarion Hotel består av 21 internationella fullservicehotell centralt belägna i större städer eller vid flygplatser i Norden och omsätter 2 miljarder SEK. Fyra år i rad har Clarion Hotels blivit utnämnda till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award. Clarion har ett fokus på att skapa levande mötesplatser mötesplatser för affärs-, konferens- och fritidsresenären. Servicen är personlig, passionerad och informell i en formell atmosfär. Hotellen erbjuder moderna och klassiska rum, restauranger, barer samt konferens - och mötesfacilteter.

Clarion Hotel är en del av Nordic Choice Hotels som är Nordens ledande hotellkedja med 170 hotell i Norden och Baltikum. Kedjan marknadsför de sex varumärkena Nordic Hotels & Resorts, Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotels. Nordic Choice Hotels är en del av Choice Hotels International med över 6 200 hotell i mer än 30 länder.

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Detta för att nå vår ambition om att bli Europas Bästa Flygplatshotell.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: " Guest Service Agent "

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Guest Service Agent (GSA) rapporterar till Guest Service Supervisor (GSS) och Guest Service Manager (GSM)

I tjänsten ingår:

•  Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir bemötta på ett passionerat sätt.
•  Tjänsten är en "roterande" tjänst som i huvudsak innefattar arbete som traditionellt utgörs av konferensvärdar & receptionister med stort fokus på guest relations.
•  Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
•  Ha god kännedom om konferensrutiner, teknik och möblering för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna.
• Agera konferensvärd, konferenstekniker, fikavärd.
•  Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot boknigar, förbereda ankomstlistan, fakturering mm.
•  Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
•  Kassa och mejlhantering
•  GSA är tillsammans med GSS ansvarig för att hantering av kontanter, kortslippar, fakturering är korrekt hanterade och bankas enligt givna instruktioner. 
•  Administrera bokningar via mail, fax, telefon
•  GSA arbetar aktivt med merfösäljning för att erbjuda gästerna bästa möjliga produkt. 
•  Att aktivt ta del av information från GSM.
•  Aktivt delta på avdelningsmöten.
•  GSA är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt.
•  Ansvarar för att hålla lobby och konferensområdet i bästa skick efter givna instruktioner 
•  Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
•  Är vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
•  Att företagets policies efterlevs och att gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra
•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
•  Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare. 
•  Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell. 

Varmt välkommen med din ansökan! Vår Guest Service Avdelning är som vi beskriver ovan en kombinerad tjänst som receptionist och konferensvärd/värdinna. Denna gång söker vi dock en person med inriktining konferens då det är framförallt där vi behöver utöka för att vid senare tillfälle få möjlighet att även ta del av receptionsarbetet. Vår avdelning, Guest Service, består av 22 anställda. Vi arbetar i högt tempo, gillar att sticka ut och har som målsättning att vara bäst på mycket. Vi söker nu ytterligare en stjärna i vårat team som vill vara med och bidra till vår framgång.

Sista ansökningsdag är 16 november och vi önskar att personen börjar januari 2015.

Publiceringsdatum
2014-11-03

Arbetstider och omfattning
80% Deltid Vi tillämpar sex månaders provanställning

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Mårtensson

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Tornvägen 2
19045 Stockholm-Arlanda

Kontorsadress
Tornvägen 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2053282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: