Gryning Vård söker HR-chef
Gryning Vård AB, B. VO Bolagskontoret / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gryning Vård AB, B. VO Bolagskontoret i Göteborg Gryning är en offentligt ägd samhällsaktör som driver behandlingshem, familjehem, öppenvårdsverksamhet, boende för ensamkommande och LSS-boende. Vi ska vara Kommunernas Gryning - ett självklart förstahandsval för kommunerna i Västra Götaland. Vi sätter människor i centrum och bidrar till social hållbarhet. Vår kultur kännetecknas av kunskap, kvalitet och delaktighet - på riktigt!
Gryning: Ser människor. Skapar möjligheter.
Vill du vara med och utveckla Gryning som en attraktiv arbetsgivare?
Gryning har genomfört ett omfattande och genomgripande utvecklingsarbete inom HR-området. Arbetet är centralt för hela bolagets utveckling och bedrivs långsiktigt, strukturerat och målinriktat. Då vår nuvarande HR-chef nu går vidare till nya uppdrag utanför organisationen söker vi en ersättare som vill fortsätta och vidareutveckla arbetet.
Publiceringsdatum2017-04-12ArbetsuppgifterDitt uppdrag som HR-chef är att leda och utveckla HR-arbetet inom Gryning, med det övergripande målet att etablera Gryning som en attraktiv arbetsgivare. Centrala områden i uppdraget är det strategiska arbetet med kompetens- och ledarförsörjning, en hållbar arbetsmiljö för alla medarbetare samt arbetet med Grynings kultur och värderingar.
Du kommer också att driva och stötta verksamheten i områden som förändringsledning, kompetensutveckling, rehabilitering, arbetsrätt, ersättning och förmåner samt samarbetet med arbetstagarorganisationerna.
Som HR-chef rapporterar du till VD och ingår i bolagsledningen viket kräver helhetsperspektiv och affärsmässigt förhållningssätt. Du har också personalansvar för HR-funktionens medarbetare. Tjänsten är placerad i Göteborg.
KvalifikationerDu har flera års erfarenhet av arbetet som HR-chef, gärna med erfarenhet från både offentlig och privat verksamhet. Du har en akademisk examen inom personal- eller beteendevetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
Du har erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete. Din personlighet präglas av stabilitet, trygghet och förtroendeskapande kombinerat med hög integritet. Du är resultatinriktad med förmåga att nå framgång genom att finna kreativa lösningar. Du är engagerande och entusiasmerande, med förmåga att se saker ur olika perspektiv. Du har en god samarbetsförmåga i kombination med mycket god förmåga att kommunicera.
ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi är ett utvecklingsinriktat bolag med samhällsengagemang. Vi har över 500 fantastiska medarbetare som varje dag gör skillnad för de barn, ungdomar, familjer och vuxna som är hos oss. Det finns goda möjligheter för dig som medarbetare att påverka utvecklingen av verksamheten.
Vår kultur präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet. Exempelvis arbetar vi aktivt med handledning, kompetensutveckling och olika former av medarbetardialoger.
Mångfald
För oss i Gryning är det viktigt med mångfald. Vi ser gärna olika utbildning- och erfarenhetsbakgrund hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Innan anställning kommer utdrag ur misstanke- och belastningsregistret att genomföras.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-09
Ange följande referens när du ansöker: A673590
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Ahlqvist 031-703 39 57
FöretagGryning Vård AB, B. VO Bolagskontoret
AdressGryning Vård AB, B. VO Bolagskontoret
Box 5154
40226 Göteborg
KontorsadressKålltorpsgatan 2 Göteborg
Jobbnummer 3435692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.