Gruppchef till NBS AP(Accounts payable)

NCC / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

NCC är ett av de ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen i Norden med en omsättning på 53 Mdr SEK och ca 17 000 anställda. NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningar. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras våra värderingar ärlighet, respekt, tillit och framåtanda.

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Nu söker vi en gruppchef till en av avdelningarna; Accounts Payable, leverantörsreskontra. Tjänsten rapporterar direkt till avdelningschef för Accounts payable.

Dina utmaningar

De huvudsakliga arbetsuppgifterna som ingår i rollen är att i dagsläget leda 7-10 medarbetare i det dagliga arbetet samt att ansvara för att tjänsteleveransen inom avdelningen sker effektivt och med hög service i enlighet med överenskommet avtal med kunder (SLA), samt att ansvara för att avdelningen är rätt organiserad och uppbär den kompetens som krävs.

Vidare ingår att:


Bemanna verksamheten med hänsyn till volymer som skall hanteras i verksamheten.


Prioritera leveranser och leda medarbetare för att säkra rätt prioritering.


Skapa en miljö som uppmuntrar diskussion för utveckling och förbättring av processer och det dagliga arbetet.


Etablera, genomföra och följa upp operativa KPI:er.


Planera och leda gruppmöten.


Coacha och leda medarbetare.


Sprida kunskap om nya regler och policys inom avdelningen.


Regelbundet följa upp verksamhetens kostnader och FTE vs budget/forecast och mot föregående år.

Dina erfarenheter

Vi vill att du har någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning alternativt längre arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning. Du har ledarerfarenhet med fokus på att skapa motivation och kundservice hos dina medarbetare. Du har erfarenhet av Accounts Payable-processen samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Dina egenskaper

Som person får du energi av att utveckla medarbetare till nyfikna och presterande kollegor som tycker om att jobba i team. Du är prestigelös med har ändå naturlig auktoritet. Du har lätt att ta beslut men också förmåga att ändra beslut. Du förordar service och kundsupport som ledord till dina medarbetare.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Solna.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna avdelningschef Ann-Charlotte Nordqvist, 08-585 520 66.

Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-05-31.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-05-15

Ersättning
enli ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NCC

Adress
NCC
Solna
17067 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
3497629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: