Gruppchef till Kundserviceenheten i Gävle
Pensionsmyndigheten / Bankjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle,
Söderhamn,
Stockholm,
Botkyrka,
Karlstad eller i
hela Sverige Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel. På kundservice arbetar idag totalt ca 100 medarbetare.
Publiceringsdatum2010-05-12Dina arbetsuppgifterArbetet som gruppchef innebär att du ansvarar du för att utveckla arbetssätt, rutiner och processer för att skapa ett aktivt och professionellt kundmöte. Du deltar aktivt i arbetet för att bygga upp en kundservice med hög kvalitet, hög service och ett proaktiv arbetssätt i kundmötet.
Du arbetar närvarande och tydligt i ditt ledarskap. Som gruppchef kommer du att ha personalansvar för 15-20 personer.
Erfarenhet och utbildningFör tjänsten är det meriterande om du har akademisk examen inom relevant område eller om du kan visa att du har erhållit motsvarande kunskap på annat sätt.
Vi söker dig som har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete inom kundservice. Du har vidare flera års erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare och av att leda personalgrupper. Du är van att leda och fördela arbetet samt att engagera medarbetarna att arbeta mot uppsatta mål.
Dina egenskaperFör att lyckas och trivas i rollen som gruppchef på kundservice vill vi att du arbetar strukturerat, kundorienterat och målinriktat.
Det är viktigt att du har mycket god ledarförmåga, är prestigelös och arbetar strategisk. Du har god förmåga att kommunicera och är inte rädd för att prioritera och fatta beslut.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationDu erbjuds en unik chans till utveckling både som person och chef.
Uppdraget kommer att innehålla utmaningar och variation i ett uppbyggnadsskede av en ny verksamhet.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-26
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster. Din ansökan vill vi ha senast den 26 maj.
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-87
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktFredric Croona, Enhetschef, 010-454 2940
FöretagPENSIONSMYNDIGHETEN
AdressPENSIONSMYNDIGHETEN
10064 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4051000
Jobbnummer 650945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.