Grönytestrateg
Ludvika kommun / Organisationsutvecklarjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fyra verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kommunens fastigheter, kultur, fritid, samhällsplanering, projektering, exploatering tillsammans med myndighetsfrågor rörande bygglov, miljö och hälsa samt bostadsanpassning.
Arbetsuppgifter
Som grönytestrateg tillhör du verksamhetsområde gatapark men arbetar tätt tillsammans med övriga medarbetare i hela samhällsbyggnadsförvaltningen. Du kommer att driva arbetet med kommunens grönstruktur i enlighet med kommunens mål och vision. Du kommer att utveckla kommunens parker och en viktig del i ditt arbete är att tillsammans med driften belysa drift- och underhållsfrågor i planeringsprocessen, se till att överlämnandet till driftenheter fungerar samt genomföra investeringar inom park- och lekverksamheterna. Du kommer att ha mycket kontakter med vår verksamhet planering när det gäller alla grönstrukturfrågor och prioriteringar i verksamheten. Du kommer att vara beställare av både stora och små projekt och arbeta med diverse utvecklingsprojekt. I ditt uppdrag ingår även att vara deltagare i naturvårdsgruppen och tillsammans med naturvårdssekreterare, skogsförvaltare och samhällsplanerare driva bl. a.naturvårdsfrågor och LONA-projekt. Medborgardialog, kontakter med allmänheten och media är viktiga och ställer stora krav på dig som person.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från högskola eller universitet som landskapsingenjör, landskapsarkitekt, agronom eller motsvarande samt har erfarenhet av att driva investeringsprojekt. Du har god kunskap inom parkdrift och anläggningsarbeten. Det är meriterande med utbildning och/eller erfarenhet av projektledning samt budgetansvar.
Vi ser gärna att du har kunskap i lagen om offentlig upphandling (LOU) och erfarenhet av upphandling och beställning av entreprenader. Meriterande är om du har grundläggande kunskaper inom ekonomi samt CAD. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med medborgarna ser vi det som viktigt att du hanterar svenska i både tal och skrift.
Som person är du självgående, tar initiativ och beslut i de processer du äger. Eftersom du har kontakt med medborgarna är det viktigt med ett lugnt och serviceinriktat bemötande. Du har lätt för att samarbeta, är kvalitetsmedveten och agerar utifrån vision, mål och policies.
Körkort är ett krav.
Arbetsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Tillträde enligt ök.
Publiceringsdatum2019-03-06Kontaktuppgifter för detta jobbVerksamhetschef Lars Åhlenius 0240-860 52
Fackliga organisationer nås via Ludvika kommuns växeln 0240-860 00
Så ansöker duVi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
AdressLudvika kommun
Gonäsvägen 17
77141 Ludvika
KontorsadressGonäsvägen 17
Jobbnummer 4651888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.