Grönytestrateg

Ludvika kommun / Datajobb / Ludvika
2017-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Grönytestrateg" (publicerad 2019-03-06) ⬅️


Visa alla datajobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fyra enheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kommunens fastigheter, samhällsplanering, projektering, exploatering tillsammans med myndighetsfrågor rörande bygglov, miljö och hälsa samt bostadsanpassning.

Publiceringsdatum
2017-06-05

Dina arbetsuppgifter

Som grönytestrateg tillhör du planeringssektionen på planeringsenheten och ingår i ett team på tolv medarbetare i sektionen. Du kommer att driva arbetet med kommunens grönstruktur i enlighet med kommunens mål och vision. Du kommer att utveckla kommunens parker och en viktig del i ditt arbete är att belysa drift- och underhållsfrågor i planeringsprocessen, se till att överlämnandet till driftenheter fungerar samt genomföra investeringar inom park- och lekverksamheterna. Du kommer att ha mycket kontakter med vår utförarenhet GataPark och det kommunala växthuset när det gäller alla grönstrukturfrågor, utsmyckning och prioriteringar i verksamheten. Du kommer att vara beställare av både stora och små projekt och arbeta med diverse utvecklingsprojekt. I ditt uppdrag ingår även att vara sammankallande i naturvårdsgruppen och tillsammans med naturvårdssekreterare, skogsförvaltare och samhällsplanerare driva bl. a.naturvårdsfrågor och LONA-projekt. Medborgardialog, kontakter med allmänheten och media är viktiga och ställer stora krav på dig som person.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har examen från högskola eller universitet som landskapsingenjör, landskapsarkitekt eller motsvarande samt har erfarenhet av att driva investeringsprojekt. Du har god kunskap inom parkdrift och anläggningsarbeten. Det är meriterande med utbildning och/eller erfarenhet av projektledning samt budgetansvar.

Vi ser gärna att du har kunskap i LOU och erfarenhet av upphandling och beställning av entreprenader. Meriterande är om du har grundläggande kunskaper inom ekonomi samt CAD. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med medborgarna ser vi det som viktigt att du hanterar svenska i både tal och skrift.

Som person är du självgående, tar initiativ och beslut i de processer du äger. Eftersom du har kontakt med medborgarna är det viktigt med ett lugnt och serviceinriktat bemötande. Du har lätt för att samarbeta, är kvalitetsmedveten och agerar utifrån vision, mål och policies.

Körkort är ett krav.

Arbetsvillkor

Tillsvidare, heltid, dagtid. Tillträde enligt ök.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan senast 2017-06-25.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Enhetschef Louise Nordström 024086793

Kontaktperson Vision, Christina Wikman 024086364

Kontaktperson SACO, Anna Lindberg 024086349



Vi tar endast emot digitala ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Annonsförsäljare och säljare av rekryteringsstöd undanbedes vänligt men bestämt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
Carlavägen 24
77132 Ludvika

Kontorsadress
Carlavägen 24

Jobbnummer
3538314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: