Gör goda affärer! Upphandlare med e-handelsansvar
Länsstyrelsen i Östergötlands län, Enheten för ekonomi och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2025-02-05
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Östergötlands län, Enheten för ekonomi och upphandling i Linköping När du jobbar på länsstyrelsen får du använda din kunskap på landets bredaste myndighet. Länsstyrelsen är statens företrädare i länet och ser till att nationella mål får genomslag. Med hänsyn till regionala förutsättningar gör vi avvägningar mellan olika samhällsintressen. Detta genom samarbete mellan experter inom en rad olika områden och i samverkan med myndigheter, kommuner och organisationer.
På länsstyrelsen skapar vi samhällsnytta och påverkar samhällsutvecklingen, varje dag. Det är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland.
Nu söker vi
En upphandlingskollega med genuint intresse för goda affärer! Anställningen är ett vikariat under åtta månader.
Tillträdesdatum senast 1 maj 2025 eller så snart som möjligt enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad 100 %.
Du kommer att tillhöra
Enheten för ekonomi och upphandling som tillhör en avdelning som arbetar med att stödja Länsstyrelsens olika verksamheter. På enheten arbetar vi med upphandling och ekonomi för hela Länsstyrelsen. Vi är mitt i vårt införande av e-handel för våra beställare vid avrop. Du kommer tillsammans med din två upphandlarkollegor på enheten jobba med myndighetens inköpsprocess och upphandlingar. Som upphandlare på Länsstyrelsen ställs du inför möjlighet att bredda dina kunskaper inom offentliga inköp och i synnerhet digitala beställningar. Du blir vår nyckelperson som självgående driver processer så som införande av digitala beställningar i samarbete med myndighetens olika verksamhetsområden.
Publiceringsdatum2025-02-05Arbetsuppgifter - Du kommer förstärka upphandlingsfunktionen och genomföra inköp enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU).
- Du jobbar med att upprätta mallar och lägga in avtal för beställning och systemhantering.
- Du har kontakt med leverantörer, förvaltar avtal och arbetar med avtalsuppföljning.
- Du kommer att ha e-handelansvar: följa upp, implementera, strukturera och utbilda kring e-handel och digitala ordrar.
- Du följer upp, strukturerar och utbildar internt kring upphandling och inköpsprocess.
- Du ger råd och bidra till problemlösning kring upphandling, inköp och inköpsystemstöd till våra verksamhetsområden.
Ska-Krav för tjänsten:
- Du har lägst högskoleexamen eller yrkeshögskoleexamen med inriktning mot upphandling, inköp eller i övrigt relevant motsvarande eftergymnasial utbildning inom upphandling.
- Du har erfarenhet från upphandling och e-handel (e-beställningar).
- Du har erfarenhet genomföra utbildningar, projektbaserat arbetssätt samt införande av nya system och rutiner/processer.
- Du har erfarenhet av upphandlingssystemet TendSign.
- Du har erfarenhet av Visma Proceedo inköp samt systemadministration av systemet.
- Du har hanterat e-beställningar och de inställningar som krävs i system.
- Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Meriterande:
- Om du har erfarenhet från offentlig sektor när det gäller upphandlingar och inköp.
- Om du har erfarenhet av tillämpning av och kompetens inom LOU.
- Om du har erfarenhet av Office (Word, Power Point).
- Om du har erfarenhet från rådgivning och utbildning kring upphandling och digitala beställningar.
Som person:
- Agerar du affärsmässigt genom att du förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Du fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
- Har du pedagogisk insikt genom att du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla sitt budskap till mottagaren.
- Är du relationsskapande genom att du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer.
- Har du god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Är du självgående genom att du tar ansvar för dina uppgifter. Du strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
Vill du veta mer kontakta:
Enhetschef, Erica Lindberg, tel. 010-223 52 95
Fackliga företrädare för SACO är Magnus Roback, tel. 010-223 54 89 och för ST är Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04.
Välkommen med din ansökan
som du skickar via
www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 2025-02-19, ange ref nr: 2322.
Om oss som myndighet, våra förmåner och övriga villkor
Länsstyrelsen Östergötland är en statlig myndighet och vårt kontor ligger i centrala Linköping. Som anställd hos oss har du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, utökad föräldrapenning och flexarbetstid. Vi erbjuder möjligheten till distansarbete upp till två dagar i veckan i genomsnitt om verksamheten tillåter.
För oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av omtanke, respekt och kommunikation och enligt den statliga värdegrunden. Läs mer om oss, våra förmåner, vår värdegrund och hur det är att arbeta hos oss.
https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.htmlLänsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2322".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Östergötlands län (org.nr 202100-2270)
Arbetsplats Länsstyrelsen i Östergötlands län, Enheten för ekonomi och upphandling
Kontakt Erica Lindberg
010-2235295 Jobbnummer 9145686