Global mobility advisor till konsultuppdrag på internationellt b

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker just nu dig som vill jobba som konsult på ett spännande uppdrag som Global Mobility and Security Adviser/International assignment adviser för Capgemini som sitter invid vattnet vid Alviks Strand. Uppdraget förväntas pågå fram till september/oktober 2015 och vi söker dig som kan starta omgående.

Publiceringsdatum
2015-04-29

Dina arbetsuppgifter
Som Mobility and Security Adviser arbetar du med att stötta Capgeminis konsulter som reser utomlands på internationella uppdrag. Du stöttar konsulterna i hela processen kring "relocation" och säkerställer att konsulterna uppfyller lagar och regler i mottagarlandet gällandet visering, arbetstillstånd, skatter, deklaration etc.

Du kommer att vara del av ett team om fem personer på avdelningen för International Assignments som ansvarar för hela nordens konsulter som reser ut, eller kommer till något nordiskt land, på uppdrag. Gruppen hanterar årligen ca 3000 konsulter som är på internationella uppdrag. Gruppen består idag av medarbetare med olika akademiska utbildningar och arbetserfarenheter.

Vem är du?
Du har en högskoleexamen i ekonomi, personalvetarutbildning eller liknande. Du har cirka 5 års arbetslivserfarenhet samt har tidigare erfarenhet av att bo och jobba utomlands alternativt tidigare erfarenhet av att arbeta med internationell arbetskraft. Du bör ha en förståelse för viseringsprocessen och problematiken kring legalisering av dokument. Har du erfarenhet av skattefrågor kopplat till utlandsarbete såsom socialförsäkringsfrågor, deklarationsfrågor osv ses det som mycket meriterande.

Förutom svenska behärskar du engelska mycket väl i tal och skrift. Du är en erfaren användare av Officepaketet och främst Excel.

Som person är du analytisk, noggrann och grundlig i ditt arbete. Du har gott omdöme, är social och serviceinriktad och har lätt för att nätverka med andra. Du ska trivas med att jobba med många olika arbetsuppgifter samtidigt.

För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.

Vi kan erbjuda dig:

• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Therese Rocafort Svensson tfn: 08-736 28 77.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2272350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: