Gatuingenjör/ Projektledare, Solna stad
Solna kommun / Byggjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du gatuingenjör med projektledarerfarenhet som har ett genuint intresse av att utforma en stadsmiljö som möter stadens behov? Vill du också vara med och bidra till Solna stads mål om en ren, snygg och trygg stad för dess invånare? Då kan du vara den vi söker!
Publiceringsdatum2024-09-19Om företagetStadsmiljöavdelningen på Tekniska förvaltningen ansvarar för förvaltning, drift och underhåll samt utveckling av Solna stads torg, parker, naturområden, gator och vägar.
Vi arbetar för att Solna ska ha en ren, snygg och trygg stadsmiljö med god och säker framkomlighet.
Avdelningen organiserar verksamheten inom tre enheter; park och mark, gata, trafik och tillstånd samt stadsmiljöprojekt. Rollen som gatuingenjör/projektledare sorterar under enheten för gata, trafik- och tillstånd men arbetet utförs genom bred samverkan i hela staden.
Vårt erbjudande
- Ett meningsfullt arbete
- Goda utvecklingsmöjligheter
- En hybrid arbetsplats med flexibla arbetstider
- Nära ledarskap och ett kompetent team
- Lokaler centralt i Solna med goda kommunikationsvägar
Vad innebär arbetet?
Som gatuingenjör/projektledare på stadsmiljöavdelningen ingår du i en grupp som hanterar frågor gällande trafikreglering, gatuutformning och parkeringsfrågor. Du ansvarar för planering och genomförande av investeringsprojekt i stadsmiljön och följer upp och analyserar underhållsbehov i våra anläggningar till kommande projekt i vårt reinvesteringsprogram. I rollen ingår ansvar för flera projekt av beläggnings- och markarbeten som omfattar hela kedjan från planering, till genomförande och avslut.
Du har budgetansvar för dina projekt vilket innebär såväl fakturahantering som att självständigt driva arbetet med att sammanställa, följa upp och analysera ekonomiska prognoser och ta fram budgetunderlag. Självklart bidrar du också till utveckling av avdelningens projektprocess samt till upphandlingsarbete och avtalsuppföljning. Då gruppen arbetar tillsammans och övergripande med stadens gatuunderhåll och infrastrukturfrågor kan även andra arbetsuppgifter ingå.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
- en fullgjord eftergymnasial utbildning inom t.ex. trafik, väg eller motsvarande och/eller har gedigen arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- god erfarenhet av projektledning
- goda kunskaper inom entreprenadjuridik, AB04, ABT06 och AMA anläggning
- erfarenhet av ekonomiuppföljning eller budgetansvar
- B-körkort
- hög IT-mognad och god datorvana
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som beställare i en politiskt styrd organisation och om du tidigare har arbetat med avtalsuppföljning av drift- och entreprenadavtal samt hantering av TA-planer och schakttillstånd.
Då rollen har många kontaktytor både internt och externt, med aktörer som konsulter och entreprenörer, myndigheter samt medborgare, är det viktigt att du kan samarbeta med andra och att du kan arbeta självständigt. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig vårdat, enkelt och begripligt.
Som person är du strukturerad och förstår vikten av att dokumentera ditt arbete noggrant. Du är initiativtagande och har god förmåga att självständigt planera och prioritera ditt dagliga arbete. Vidare är du ansvarstagande och har ett gott omdöme, ser förbättringsmöjligheter i verksamheten och bidrar gärna till att vidareutveckla ditt eget, gruppens och förvaltningens arbetssätt.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, senast den 10 oktober 2024.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Enhetschef gata, trafik och tillståndsenheten, Josefin Hammarström på
josefin.hammarstrom@solna.se.
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Tekniska förvaltningen i Solna stad har en viktig roll i stadens utveckling. Vi erbjuder solnaborna en ren, trygg och välfungerande stadsmiljö och förser stadens verksamheter med ändamålsenliga och effektiva lokaler. Stadsmiljöavdelningen ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens gator, torg, parker och naturområden. Fastighetsavdelningen förvaltar och genomför investeringar i stadens fastigheter och samverkar med andra förvaltningar vid om- och nybyggnationer.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Ersättning individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/344".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solna kommun (org.nr 212000-0183)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Tekniska förvaltningen, Stadsmiljö
Jobbnummer 8910550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.