Fryshuset söker Content creator / Social media manager

Stiftelsen Fryshuset / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stiftelsen Fryshuset i Stockholm, Upplands-Bro, Flen, Avesta, Nacka eller i hela Sverige

På Fryshuset jobbar vi för att förändra världen. Med våra drygt 50 projekt och verksamheter förbättrar vi ungas livssituation, i Sverige och utomlands. Varje år träffar vi närmare 150 000 unga som får stöd och möjlighet att utvecklas, hitta sin identitet och känna sig delaktiga i samhället. Alla unga är välkomna, särskilt de som ingen annan når och tror på; de unga som inte ens tror på sig själva.

Fryshuset Basket är en av Europas största ungdomsidrottsföreningar och Sveriges i särklass största basketförening. Vi lag över 100 lag från knattenivå till Sveriges högsta basketliga. Vi vill använda idrott och basket som ett verktyg för social förändring. Vi utbildar, fostrar och utvecklar människor, inte bara basketspelare.

Jobbeskrivning

Rollen som content creator/sociala media manager för Fryshuset Basket innebär ett helhetsansvar för våra sociala kanaler, Tik tok, Instagram och Facebook. Att tillsammans med ett team av kommunikatörer sätta strategin, se till att den efterlevs och att utvärdera och analysera om/när den behöver ändras.

Din uppgift blir att få våra kanaler att växa och att visa upp vårt varumärke och vår värdegrund på ett attraktivt sätt, så att vi kan nå fler unga och locka fler sponsorer.

Det är en operativ roll och vi vill att du ska gå i gång på att skapa content - från idé till genomförande. Detta tror vi kräver ett genuint intresse för trender i sociala medier, stor kreativitet och mod att våga testa nya saker. Du behöver dessutom trivas med att vara spindeln i nätet och en projektledare som lyckas ro dina idéer i hamn.

Vi söker dig som kan fota och skriva copy. Du kommer jobba i ett team med en filmfotograf, en kommunikationsansvarig och en kommunikatör inom Fryshuset Basket. Du rapporterar till Verksamhetsansvarig för Kommunikation.

Fryshuset är en ungdomsorganisation med tusentals unga som kommer och går i vårt hus varje vecka. Vi hoppas att du som söker är en social person som har en förmåga att göra unga bekväma framför kameran. Om du inte kan tänka dig något roligare än att springa runt i vårt hus med kameran i högsta hugg och göra roligt content med våra basketspelare - då är detta jobbet för dig!

Vi erbjuder en roll som du till stor del får vara med och forma själv, med stor frihet och inflytande över dina dagar. Därmed behöver du känna dig bekväm med att jobba utefter egen maskin, komma med förslag och ta ansvar över att driva på processer. Du är dock aldrig ensam! Det finns ett team och en organisation bakom dig som kan hjälpa till med strategiska beslut och vägval. Vi ställer alltid upp för varandra! Fryshuset är en rolig arbetsplats med unga människor som ständigt vill testa nytt och utmana oss själva och andra. En värderingsdriven organisation som vill ungas bästa och skapa förutsättningar för dem att må bra, och syssla med sin passion. Ett stort hus fullt av möjligheter.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Ta fram strategier för Fryshuset Baskets sociala medier tillsammans med kommunikationsansvarig.
• Ta fram idéer och koncept utifrån den strategin vi lägger.
• Projektleda framtagandet av innehåll. Planering, kontakta personer som ska medverka, boka lokaler, bestämma vad alla ska ha på sig, när de ska infinna sig osv.
• Fota och filma (tillsammans med vår filmfotograf).
• Skriva engagerande captions.
• Publicera content.
• Moderera kommentarsfält och DM:s.
• Trendspana på sociala medier och anpassa vår strategi och arbetssätt utifrån insikter.
• Kontinuerlig utvärdering och analys av vårt innehåll och strategi.

Vi söker dig som

• Har tidigare erfarenhet av att ha drivit ett eller flera företags sociala medier konton.
• Är flexibel med din tid, en del av din arbetstid kommer ligga på kvällar och helger. Matcher sker utanför kontorstid och unga går i skolan och jobbar och behöver ofta bokas in för foto och film efter de slutat.
• Har förmåga att ta snabba beslut och inte stressas allt för mycket av att saker ändras i sista sekund, så kan det vara när man jobbar med unga!
• Är analytiskt lagd och hela tiden utvärderar vad som funkar och inte funkar och har förmåga att snabbt omsätta dessa insikter i praktik.
• Har ett intresse för Fryshusets "frågor", dvs jämställdhet, jämlikhet, inkludering osv.
• Har koll på vad unga gillar och har stenkoll på trender.

Ansökan och villkor

Ansökan ska innehålla ett personligt brev och CV men även gärna länk till portfolio eller konton som du ansvarar för idag.

Tillträde: 2 januari, eller snarast därefter

Anställningsvillkor: tillsvidareanställning, på deltid med omfattning 50 %

Kollektivavtal: tjänstemannavtalet mellan Fremia och Unionen och Akademikerförbundet SSR

På Fryshuset arbetar vi majoriteten av arbetstiden på plats i Hammarby Sjöstad.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-11-03

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
STIFTELSEN FRYSHUSET

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stiftelsen Fryshuset, https://fryshuset.se/

Arbetsplats
Fryshuset

Jobbnummer
7139417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stiftelsen Fryshuset

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stiftelsen Fryshuset: