Förvaltningsledare, Solna
Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som förvaltningsledare för området kundmötet innebär att utarbeta förvaltningsplaner inom det egna förvaltningsobjektet för att dels vidmakthålla men också vidareutveckla IT-stödet för verksamheten. Du ansvarar för och utvecklar de tjänster som objektet ska leverera samt följer upp objektets kostnader. Skatteverket använder sig av förvaltningsmodellen pm3 för förvaltningsstyrning.
Tjänsten som förvaltningsledare är placerad inom IT-serviceenheten. Enheten ansvarar för att säkerställa tillgänglighet och kostnadseffektiv drift av samtliga IT-miljöer för produktion, utveckling och test. IT-serviceenheten består av cirka 200 medarbetare och du kommer att tillhöra sektionen för process- och leveranssäkring.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en komplex IT-miljö, med kvalitetsmedvetna användare och goda utvecklingsmöjligheter. Vi befinner oss just nu mitt uppe i en spännande förändringsresa där vi hoppas att du vill vara med och bidra till att skapa en pålitlig, kostnadseffektiv IT-service som alltid sätter användaren i fokus.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• erfarenhet av att arbeta med IT i en större organisation
• en god förmåga att leda och fatta beslut
• proaktiv förmåga och en stark drivkraft
• en god kommunikativ förmåga i skrift och tal
• ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att prioritera
• förmåga att hantera helhet såväl som detaljer
• förmåga att föra dialog och samarbete på alla nivåer
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med web-tjänster samt med contact-center lösningar. Det är också meriterande med tidigare erfarenhet av ledande befattningar, om du har haft budgetansvar inom en IT-verksamhet samt erfarenhet av att jobba med förvaltningsmodell i någon form. Vidare är det meriterande med kunskaper om ITIL, erfarenhet, som köpare eller leverantör, av outsourcad IT-leverans samt erfarenhet av statliga upphandlingar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Välkommen med din ansökan. Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Om du har frågor kontakta:
Olof Mellqvist, sektionschef, 010-5722098
Berit Spiik, Förvaltningsledare, 010-5748059
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-5749110
Susanne O'Konor, SACO, 010-5748555
Jan-Erik Åberg, ST, 010-5748975
Publiceringsdatum2014-10-08Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 .
KontorsadressKorta gatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2024398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.