Förvaltningsledare

Lantmäteriet / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Fastighetsbildningsstöd inom Division Fastighetsbildning består idag av tre sektioner som tillsammans aktivt stöder produktionsverksamheten på våra fastighetsbildningskontor som finns i hela landet. Stödverksamheten svarar bl a för deltagande i utredningar, systemförvaltning, användarstöd, utbildning samt digitala arkiv-och dokumenthanteringsfrågor.
Vi söker nu en förvaltningsledare för våra handläggningssystem som är ett dagligt stöd för våra ca 1000 medarbetare samt ca 350 användare i kommunal förrättningsverksamhet. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Gävle.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2015-08-17

Dina arbetsuppgifter
Som förvaltningsledare ansvarar du främst för att förvalta divisionens handläggningsstöd och fastställda arbetsprocesser.
I Arbetsuppgifterna ingår bla:

• Framtagande och löpande uppföljning av en årlig förvaltningsplan inklusive budget
• Förvaltning av divisionens arbetsprocesser kopplat till handläggningsstödet
• Tillsammans med personal inom Fastighetsbildningsstöd samt Lantmäteriets IT-enhet ta fram och följa upp tidplaner för kravställning, test, release

Du tar beslut i den operativa förvaltningsverksamheten samt stöttar också närmaste sektionschef med beslutsunderlag inför regelbundna mål-och resultatuppföljningar i verksamheten. Då handläggningssystemet också används av 39 Kommunala Lantmäterimyndigheter innebär arbetet också kontakter med dessa verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen inom lantmäteri, samhällsbyggnad, systemförvaltning eller annan relevant utbildning för tjänsten och/eller erfarenhet inom för tjänsten relevant yrkesområde.
Du ska vara van att fatta beslut och styra arbetet mot uppsatta mål. Du bör ha erfarenhet inom förrättningshandläggning eller annan verksamhet som hanterar fastighetsinformation. Det är också meriterande om du har erfarenhet från förvaltningsarbete med agila arbetsmetoder och arbete mot agila utvecklingsteam.
Som person är du prestigelös, trygg och har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa förtroende samt att utveckla samarbete och relationer med andra. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna sektionschef Staffan Lindgren, telefon 026-63 31 91. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lars Malmevik, telefon 026-63 39 48 och för ST inom Lantmäteriet, Ann-Charlotte Zetterberg, telefon 026-63 31 16. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se .
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-06
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2015/3110
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2391049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: