Förvaltningschef Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning

Avesta kommunkansli / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Vill du vara med och driva utvecklingsarbetet inom den gemensamma miljö- och byggförvaltningen i Avesta, Fagersta och Norberg? Då kan det här vara en tjänst för dig. Regionen har stora ambitioner och utvecklingsprojekt bedrivs i kommunerna. Ett exempel där Miljö- & Byggförvaltningen har en synnerligen viktig roll är Avesta 2020.

Publiceringsdatum
2015-08-07

Arbetsuppgifter
Som förvaltningschef leder, driver och utvecklar du förvaltningen med närmare 50 medarbetare och en budget på 34 MSEK. Till din hjälp har du tre direkt underställda enhetschefer, en för plan- och byggenheten, en för miljöenheten och en för kart- och mätenheten. Du har direkt personalansvar för enhetscheferna och ytterligare 8 medarbetare. Du rapporterar till din politiska nämnd och som tjänsteman är du direkt underställd Avesta kommuns kommundirektör. Du ingår i koncernledningsgruppen tillsammans med övriga förvaltningschefer och kommunens bolagschefer.

Du kommer att samarbeta med övriga förvaltningar, kommunala bolag och näringslivet i de tre ingående kommunerna, där du förväntas vara med och driva utvecklingsarbetet. I dina arbetsuppgifter kommer du med en effektiv omvärldsbevakning arbeta övergripande och mycket utåtriktat med information och dialog med bl a näringslivet. Samtidigt kommer du arbeta som en närvarande ledare på förvaltningen och driva dess utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker en generalist som kan och vill arbeta visionärt och strategiskt. Du är en trygg ledare, är en god kommunikatör och har stor personlig integritet. Vidare är du omvärldsorienterad, utvecklingsorienterad och förstår den ibland svåra balansgången mellan politiskt ansvar, tjänstemannaansvar samt myndighetsutövning.

Du som söker har för uppdraget relevant högskoleutbildning inom förslagsvis samhällsbyggnad, plan och bygg eller miljö. Att du tidigare arbetat med något av dessa områden ser vi som självklart och erfarenhet från att arbeta i en politisk styrd organisation är ett krav. Du ska ha en dokumenterad ledarerfarenhet samt haft eget budgetansvar och eget ekonomiskt ansvar. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning.

Förvaltningen söker en öppen, lyhörd och coachande ledare och erbjuder en möjlighet att arbeta nära verksamheten i en inspirerande arbetsmiljö.

Låter det som en intressant utmaning? Välkommen med ditt CV och personliga brev senast den 24 augusti via www.mercuriurval.com (ref.nr SE-09328).

Vid frågor kontakta Jonas Karlberg som finns anträffbar fr.o.m. 10 augusti på 019-19 68 09.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar vi med Mercuri Urval. Ansök direkt via deras hemsida.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-21
Ange följande referens när du ansöker: A493068
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Karlberg, Rekryterare Mercuri Urval

Företag
Avesta kommunkansli

Adress
Avesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2380493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommunkansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommunkansli: