Förvaltningschef Omsorg Hällefors Kommun
Montgomery Urval AB / Administratörsjobb / Hällefors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hällefors,
Filipstad,
Ljusnarsberg,
Nacka,
Nora eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Montgomery Urval AB i Hällefors,
Karlskoga,
Örebro eller i
hela Sverige Hällefors kommun har inom sin kommunala organisation två driftsnämnder varav omsorgsförvaltningen är en och svarar direkt under omsorgsnämnden och dess ordförande.
Kommunchefen är arbetsgivaren och tjänsten ingår i kommunens centrala ledningsgrupp.
Förvaltningschefen leder omsorgsförvaltningen ledningsgrupp bestående av för närvarande 7 enhetschefer, medicinskt ansvarig sjuksköterska MAS, biståndshandläggare och nämndsekreterare/utvecklingsstrateg; sammanlagt 11 medarbetare.
Ledningsgruppen ansvarar, under förvaltningschefen, för omsorgsnämndens verksamheter; äldreomsorg, enheten för funktionshinder, individ- och familjeomsorg och integration utifrån lagkrav och gällande styrdokument.
Ditt uppdrag som förvaltningschef handlar mycket om att ge nämnden optimala förutsättningar för beslutsfattande genom adekvata och korrekta underlag och att få fattade beslut verkställda.
Du ser till helhet i dina underlag till nämnd och väger in arbetsrättsliga och ekonomiska konsekvenser samt andra relevanta lagar/förordningar/riktlinjer inom området i materialet.
Du behöver utforma och implementera en tydlig arbetsordning i beredningsprocessen, utveckla rationella arbetsmetoder och kontinuerligt reflektera över såväl måluppfyllelse som resursanvändande.
Inom förvaltningen pågår ett arbete med strukturomvandling utifrån behovet att anpassa verksamheterna till betydligt lägre kostnadsram.
Förvaltningens arbete ska genomsyras av ett folkhälsoperspektiv med medborgaren i centrum.
Du planerar, utför och utvärderar förvaltningens verksamheter systematiskt. Det gör du i god samverkan med fackliga företrädare.
Vi vill att ditt arbete garanterar att normer och värderingar bidrar till ett transparent, samverkande och serviceinriktat klimat.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du samordna förvaltningens arbete med andra interna och externa partners.
I uppdraget ingår särskilt att medverka till hela Örebro läns utveckling via samarbetet med kommunerna inom Örebro län och framför allt med kommunerna i norra delen av länet inom verksamhetsområdena
Vid krissituationer/extra ordinära händelser ingår du i kommunens krisledningsorganisation.
Förvaltningen har cirka 330 anställda, och budgeten omfattar 127 miljoner kr 2012.
Kompetensprofil:
Akademisk utbildning med relevant inriktning och omfattning.
Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation.
Erfarenhet av att leda en organisation på förvaltningsnivå eller motsvarande.
Vem är du?
Beskriv vad du har med dig av erfarenheter och vem du är som gör att du anser att du är rätt för jobbet!
För ytterligare frågor vänligen ta kontakt med vår konsult Lena Montgomery, 070-4226828
Din ansökan, med personligt brev och CV skickar du till
ansokan@montgomeryurval.se Senast 27 april vill vi ha den.
Vi behandlar inkomna ansökningar fortlöpande.
Publiceringsdatum2012-04-17Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-27
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@montgomeryurval.seFöretagMONTGOMERY URVAL AB
AdressMONTGOMERY URVAL AB
KLOSTERGATAN 7
70361 ÖREBRO
KontorsadressKLOSTERGATAN 7
ÖREBRO
KontaktuppgifterTelefonnummer: 070-4226828
E-postadress:
ansokan@montgomeryurval.se Jobbnummer 1215941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.