Förskollärare till Vrena förskola

Nyköpings kommun Division Barn, Utbildning & Kultur / Förskollärarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla förskollärarjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun Division Barn, Utbildning & Kultur i Nyköping

Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt.
Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy.
För mer information: www.nykoping.se
I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid.

Publiceringsdatum
2011-08-05

Arbetsuppgifter
Vrena förskola ligger 2,5 mil väster om Nyköpings centrum. Här har vi nära till natur och strövvänliga områden. Det utnyttjar vi ofta genom att gå till skogen för att följa och utforska naturen. Skogen är för oss ett pedagogiskt rum där exempelvis matematiken kan upplevas och reflekteras i naturliga sammanhang. Att leka, klättra i träd och äta matsäck är också viktiga moment under skogsvistelsen.
Arbetet med förskolans läroplan Lpfö 98/2010 är grunden för vår planering. Det ger oss en struktur att stimulera barnens utveckling på ett omfattande sätt. Med hjälp av olika projekt fördjupar vi oss i läroplanens områden. Det kan exempelvis vara värdegrunden, språk, matematik, naturvetenskap, musik, rörelse, mm.
Leken är också betydelsefull på vår förskola. Vi ger tid till lek och stimulerar barnen genom medveten planering. Leken stärker sammanhållningen i gruppen och barn i olika åldrar leker tillsammans och lär av varandra.
Sedan höst 2010 har förskolan flyttad in i skolans lokaler. Det ger oss fantastiska förutsättningar att utveckla samarbetet med både förskoleklass, fritids och skolan.
Som förskollärare hos oss ingår du i ett sammansvetsat arbetslag med hög kompetens där du, enskilt och tillsammans med dina kollegor, ska planera och genomföra en utvecklande, kreativ och kvalitativ verksamhet. Du kommer att hålla i utvecklingssamtal för ett antal barn och vårdnadshavare.
Vår förskola arbetar tillsammans med de andra förskolorna i kommunen med projektet "Framtidens förskola" som syftar till att höja kvaliteten i förskolan.

Kvalifikationer
Förskollärarexamen/lärare mot de tidigare åren
Vi söker dig som
• Har ett professionellt, pedagogiskt och serviceinriktat arbetssätt
• Ser den lärande leken som viktig del i barnens utveckling
• Ser barn som kompetenta och självständiga individer, som i samspel med andra och dig får möjlighet att synliggöra och utveckla sitt lärande
• Är väl förtrogen med förskolans styrdokument

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Efter överenskommelse, upphör: 2011-12-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-15
Inom vår verksamhet gäller lagen om registerkontroll (SF 2000:873).
Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande
Ange följande referens när du ansöker: A229049
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Egertz, 073 -77 37 824

Facklig kontakt
Lärarförbundet, 0155 - 24 84 67
Lärarnas Riksförbund, 070 - 301 10 92

Företag
Nyköpings kommun Division Barn, Utbildning & Kultur

Adress
Nyköpings kommun Division Barn, Utbildning & Kultur
61183 Nyköping

Jobbnummer
996213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun Division Barn, Utbildning & Kultur

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun Division Barn, Utbildning & Kultur: