Förrättningsassistent, Ulricehamn
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Ulricehamn
2016-07-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förrättningsassistent, Ulricehamn" (publicerad 2017-08-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Ulricehamn,
Jönköping,
Vaggeryd,
Alingsås,
Värnamo eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Division Fastighetsbildning strävar att vara en del av en modern myndighet som via effektivitet och enhetlighet lever upp till samhällets förväntningar och gör samhällsnytta. Som förrättningsassistent kommer du att bidra till medarbetarskapet och erbjudas bra introduktion och goda kompetensutvecklingsmöjligheter.
Division Fastighetsbildning söker nu en förrättningsassistent till vårt kontor i Ulricehamn. Som förrättningsassistent får du arbeta i team med övriga medarbetare inom enheten. Det är ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning.
Publiceringsdatum2016-07-08Dina arbetsuppgifterDu kommer att utföra arbetsmoment i förrättningshandläggningen och i våra uppdrag, detta sker i samråd med kollegor och närmsta chef. I bland de förrättnings- och förvaltningssanknutna arbetsuppgifterna ingår bland annat att bekräfta/diarieföra ansökningar, hantering av överklaganden av fakturor, begära in komplettering av ansökan, bereda rättigheter, föra protokoll eller skriva utkast till protokoll på sammanträde, utföra utredningar och arkivering. Du kommer också att lösa olika administrativa serviceuppgifter som t.ex. att hantera post, ansvara för beställningar och inköp av förbrukningsmateriel. Det kan också komma att bli aktuellt att du vid intresse får en roll liknande projektledare i något av de team som arbetas fram inom lantmäteriet.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevanta områden. Meriterande är om utbildningen omfattar t ex fastighetsförmedling eller juridik eller likvärdig erfarenhet inom det fastighetsrättsliga området. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har mycket god datorvana. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Vi tror att en lämplig bakgrund är t ex paralegal utbildning eller erfarenhet som mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning.
Vi lägger mycket stor vikt på dina personliga egenskaper då samhället förväntar sig ett bra bemötande i kombination med snabb och enhetlig service som håller hög kvalitet från myndigheten. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Lisa Gassner, telefon 0321-174 24. Under sommarsemestern ber vi dig ringa växeln på 0771-636363 och be att bli kopplad till den funktionschef som är i tjänst Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anne-Marie Gustafson, Telefon 031-701 85 35 och för ST inom Lantmäteriet, Fredrik Eneholm, telefon 031-60 42 39. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se .
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt. Att arbeta hos oss ska främja både din personliga och yrkesmässiga utveckling. Lönen är individuell, den utgår ifrån ansvar, svårighetsgrad i arbetet och hur du som medarbetare presterar. Lantmäteriet erbjuder även generösa friskvårdsbidrag, semestervillkor, subventionerad läkarvård och läkemedelsersättning som omfattas av samhällets högkostnadsskydd.
Kontoret i ULRICEHAMN
På det centralt belägna kontoret i Ulricehamn får du arbeta i nya moderna lokaler med utsikt över Åsunden. Arbetet bjuder på varierande arbetsuppgifter då vi arbetar med allt från jord- och skogsbruksärenden till infrastruktur. Vi arbetar i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga medarbetare som bidrar till att utveckla verksamheten. I Ulricehamn har du nära till allt och ett rikt utbud av sport och fritid året runt.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-29
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2016/3315
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2947245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.