Folkbokföringshandläggare, Sollefteå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollefteå
2014-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Sollefteå" (publicerad 2018-04-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå, Kramfors, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb
innebär att du utreder samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden. Du granskar även olika utländska handlingar samt handlägger ärenden gällande civilstånd och namn. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

På folkbokföringssektionen i Sollefteå arbetar cirka 30 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad tre-årig gymnasieutbildning med godkända betyg

• har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbete

• har god förmåga att hantera IT-stöd

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• är noggrann och ansvarstagande

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du har goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom arbetsområdet. Det är även meriterande om du har en akademisk utbildning om minst 120 p /180 hp med en för tjänsten relevant inriktning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vi söker en person för vikariat med önskemål om start i september 2014 och slut i mars 2015.

Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning för tillsvidareanställningen.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-04-07

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Petersson, sektionschef 010-576 09 52
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Johan  Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-574 93 82
Anna-Maria  Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1832465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: