Folkbokföringshandläggare, Sollefteå
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollefteå
2013-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Sollefteå" (publicerad 2018-04-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå,
Kramfors,
Mark,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.På folkbokföringssektionen i Sollefteå är vi 26 medarbetare och nu söker vi fler medarbetare till vår sektion.
Ditt nya jobb
innebär att du utreder samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden.
Du granskar även olika utländska handlingar samt handlägger ärenden gällande bl.a. faderskap, vårdnad och namn. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• är noggrann
• kan skapa förtroende och goda relationer
• är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• har empatisk förmåga, är lyhörd samt visar intresse och engagemang
• är analytisk och ser samband och konsekvenser
• kan planera och prioritera och göra självständiga bedömningar
• har god kommunikativ förmåga
• god förmåga att snabbt ta till sig och aktivt söka information
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete.
Det är meriterande om du har aktuell relevant erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du behärskar något av språken arabiska, persiska, kinesiska, japanska väl i både tal och skrift.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Observera att du gärna får vara extra noggrann när du fyller i urvalsfrågorna i ansökan då de utgör ett stöd i ett första urval.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 28 november!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-11-14Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Petersson, Sektionschef 010-576 09 52
Anna-Maria Andersson, Facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Johan Andersson, Facklig kontaktperson Saco 010-574 93 82
Marcus Nilsson, HR-konsult 010 - 5745718
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1702741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.