Folkbokföringshandläggare, Sollefteå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollefteå
2015-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Sollefteå" (publicerad 2018-04-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå, Kramfors, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb
innebär att du på begäran från olika myndigheter utreder tilldelning av samordningsnummer. Du granskar handlingar och säkerställer ett för Skatteverket korrekt hanterande av ärendena. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov, d.v.s. att du även kan komma att granska olika utländska handlingar samt handlägga ärenden gällande namn och relationer, om verksamheten så kräver.

På folkbokföringssektion 1 och 2 i Sollefteå arbetar cirka 40 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område, såsom exempelvis juridik eller samhällsvetenskap
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både i engelska och svenska
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom arbetsområdet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Tjänsten är tillsvidare och vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-07-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Petersson, sektionschef 010-576 09 52
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Anna-Maria  Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Johan  Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-574 93 82

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Nipan 163
88152 Sollefteå

Kontorsadress
Nipan 163

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2351866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: