Folkbokföringshandläggare, Luleå
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2013-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Luleå" (publicerad 2018-08-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå,
Haparanda,
Skellefteå,
Gällivare,
Lycksele eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att arbeta med kvalificerat utredningsarbete kring barns flytt och folkbokföringsadress. Du fördjupar dig i utredningar kring var ett barn ska vara folkbokförd, samlar och ger information samt fattar beslut i ärendet. Du samarbetar med andra myndigheter och har kontakter med människor både muntligen och skriftligen. Du följer med i de lagändringar som sker inom området och tillämpar det i ditt utredningsarbete samt vid beslutsfattande.
På folkbokföringssektionen i Luleå är vi idag 22 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• är högskoleutbildad inom juridik, beteendevetenskap eller samhällsvetenskap om minst 120p/180hp
• har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon samt administration
• har aktuell arbetslivserfarenhet av utredningsarbete?
• har ett bra bemötande och känsla för service
• är resultat och målinriktad
• har förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
• har god förmåga att stödja och samarbeta
• har en positiv inställning
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har fått ovannämnda utredningserfarenheten genom en statlig eller kommunal anställning, gärna inom folkbokföringsområdet.
Du bör också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-12-06KontaktArbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Henriksson, Sektionschef 010-574 72 26
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97
Johanna Spegel, facklig kontaktperson ST 010-573 88 96
Thomas Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-573 87 83
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1722984
Observera att sista ansökningsdag har passerat.