FMV söker Systemspecialist HR/Lön och kontaktperson mot lönetjän

FMV / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Stockholm, Sundbyberg, Upplands-Bro, Håbo, Nynäshamn eller i hela Sverige

FMV är en arbetsplats att utvecklas på.
Vi arbetar med att köpa in, underhålla och avveckla försvarsmateriel och tjänster till Försvarsmakten. Vi drivs av en vilja att skapa de bästa förutsättningarna för vår kund. På så sätt bidrar vi till försvarsförmåga och att göra Sverige och världen lite säkrare.

Du får arbeta i en miljö som präglas av ömsesidigt förtroende där du får ta mycket eget ansvar och får möjligheter att utvecklas. Här kan du förena det professionella med det privata. FMV har en bred verksamhet och finns över hela landet.

Läs mer på www.fmv.se

HR Admin har till uppgift att stödja FMV med HR-administration så att all personaldata och personalbeslut är i ordning och så att organisationen får rätt lön i rätt tid. HR Admin har bl a funktionalitetsansvaret för de HR relaterade system som FMV använder - primärt lönesystemet Palasso men också myndighetens LMS, Wellnet och rekryteringssystemet ReachMee. FMV är anslutna till Statens Servicecenter (SSC) som förvaltar och utvecklar systemen samt sköter den operativa löneadministrationen för myndigheten. HR-staben består i dagsläget av ca 35 medarbetare. 
Jobbet

Som ansvarig för system och leverans inom HR-området kommer du att vara FMV's kontaktperson mot SSC och säkerställa att relationen med leverantören utvecklas i en positiv anda. Du agerar kravställare och följer upp leveranserna samt är ansvarig för att uppkomna brister hanteras och att nödvändiga utredningar kommer till stånd. I ditt ansvar ligger också att följa upp att SSC verkställer och arbetar i enlighet med överenskomna servicenivåer och mål. I rollen ingår även att initiera och driva utveckling av funktionalitet och kvalitet i systemen genom att själv planera och komma med förslag på förbättringar så att löneprocessen och HR-leveransen inom myndigheten ständigt förbättras. Arbetet sker i nära samarbete med övriga HR, Ekonomistaben och med IS/IT staben. Under det närmaste året kommer byte av lönesystem att genomföras, vilket gör att en stor del av arbetstiden kommer att ägnas åt det.

Du

Vi ser att du har utbildning på minst gymnasienivå. Högskoleutbildning inom HR/Ekonomi/eller motsvarande som bedöms som likvärdig, är meriterande. Det är också meriterande med utbildning i olika typer av HR IT system, bokföring/ekonomi eller löneadministration.

För att kunna axla den här rollen behöver du ha mycket goda kunskaper inom lönehantering och tillämpning av kollektivavtal, såväl som lokala avtal och överenskommelser. Du behöver också ha generell kunskap om olika HR- och personaladministrativa processer samt operativt HR-arbete. Det är också ett krav att du har goda kunskaper inom systemförvaltning, framförallt inom lönesystem/personalsystem. Har du egen chefserfarenhet inom löneområdet är det meriterande, det är också meriterande om du har arbetat i eller med outsourcade tjänster.

Som person vill vi att du har god förmåga att skapa relationer och har en personlighet som bidrar till gott samarbete och ett trevligt arbetsklimat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar och prioriterar dem på ett effektivt sätt. Du har ett gott omdöme i kombination med en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt mot långsiktiga mål. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.

Låter det intressant?

För mer information om tjänsten och hur det är att arbeta på FMV är du välkommen att kontakta Therese de Mare, se kontaktuppgifter nedan, under sommaren är hon på plats för att svara på frågor 14-17/7 eller från 13:e augusti. För information om processen kontakta gärna rekryteringskonsult Annika Vermunt, tfn 08-598 981 81, tillbaka 10:e augusti.

Välkommen med din ansökan senast den 15:e augusti 2015!

Vi­

Tillsammans med Försvarsmakten utformar och levererar FMV försvarsmateriel och tjänster - vi bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare. Våra värderingar- Vi skapar nytta, Vi gör det möjligt och Vi bygger förtroende kännetecknar vår verksamhet. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-07-08

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thérèse de Maré, Chef HR-admin 070-982 45 41
Thorwald Nilsson, Facklig företrädare Saco-S 08-782 40 00
Åsa Karlsson, Facklig företrädare SEKO 08-782 40 00
Robert Averin, Facklig företrädare OFR/O 08/782 4000

Företag
FMV

Adress
FMV
Banérgatan 62
11588 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 62

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2346953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: