FMV söker Inköpssamordnare.

FMV / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Stockholm, Sundbyberg, Upplands-Bro, Håbo, Nynäshamn eller i hela Sverige

Försvarets materielverk, FMV, är en civil myndighet. Vår uppgift är att leverera försvarslogistik till vår viktigaste partner Försvarsmakten. I samarbete utformar och förser vi försvaret med försvarsmateriel och tjänster.

Målet är effektiv försvarslogistik - när och där den behövs. Läs gärna mer på www.fmv.se

Vill du vara med och skapa Sveriges ledande myndighet inom upphandling?
Då vill vi att du söker dig till oss!

Enheten Inköp militära system och dess sektioner bidrar genom sin verksamhet till att FMV uppfattas som Sveriges ledande myndighet på upphandling. Sektionerna samlar kompetens kring leverantörsmarknader och stöttar och realiserar de affärer som behövs för att FMV ska kunna leverera system och materiel till Försvarsmakten. I tvärfunktionella team utarbetas strategier som medför kostnadsreduceringar och nytta för Försvarsmakten.

Inom sektionerna bedrivs strategisk inköps- och upphandlingsverksamhet liksom beställningar och kommersiellt stöd till verksamheten. Sektionerna deltar i det förutsättningsskapande arbetet i tidiga faser och har ett särskilt ansvar för att utveckla kunskap om och driva utveckling inom sin del av leverantörsmarknaden, samt har i tillämpliga delar en drivande roll i arbetet med kategoristyrning inom sin del av marknaden.

Vi söker inköpssamordnare med placeringsort Stockholm inom sektionerna Armésystem och ledningssystem, Marinsystem och flygsystem samt Gemensam materiel.

Jobbet
Som inköpssamordnare kommer du att arbeta med uppföljning, analys och förbättringsåtgärder kopplat till sektionens mål och nyckeltal inom tilldelade kategorier. Du har en nyckelroll i att, med hjälp av data från affärssystem och en kontinuerlig kunddialog mäta, följa upp och utveckla/effektivisera inköpsflödet samt analysera inköpsmönster, i syfte att påvisa utfall för realiserade besparingar samt föreslå vilka åtgärder som behöver vidtas för att besparingsmålen skall uppnås.

Jobbet som inköpssamordnare innebär också att du har en kontinuerlig proaktiv dialog med våra kunder samt tar ett särskilt ansvar för att utbilda, stötta och följa upp de avropare som är knutna mot tilldelade kategorier. Du följer upp, rapporterar ock stöttar kund och kollegor i efterlevnad mot lagar, avtal, beslut och riktlinjer samt KPI:er inom tilldelade områden. Vidare fångar du upp behov av förändringar i sortimentsstyrda områden.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Du
Du är en drivande person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team. Du kan analysera, planera och strukturera ditt arbete. Det krävs att du är resultatinriktad, flexibel, uthållig och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt under tidspress samt tar ansvar för en större helhet än den egna. Att jobba som inköpssamordnare ställer krav på självständighet och integritet, men det krävs också vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till resultat.

Du har akademisk utbildning med inriktning på ekonomi, logistik, inköp eller juridik alternativt relevant kunskap och erfarenhet förvärvad på annat sätt. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska samt inneha goda kunskaper i MS Office.

Det är meriterande att ha kunskaper om Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS). Det är även meriterande att ha kunskaper inom avtalsrätt samt offentlig rätt.

Vi lägger stor vikt vid erfarenhet av inköp- eller upphandlingsarbete inom offentlig förvaltning eller erfarenhet från inköp inom privat sektor. Erfarenhet av avrop, upphandling, kategoristyrt arbetssätt och/eller strategiskt inköp är meriterande.

Erfarenhet av leverantörsutveckling, kundutveckling, inköps- eller upphandlingsarbete inom offentlig förvaltning eller erfarenhet från inköp inom privat sektor är meriterande. Erfarenhet av SAP, Business Object eller andra affärssystem är meriterande.

FMV bedriver en stor del av verksamheten i projektform varför det är meriterande att ha erfarenhet av projektarbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom gruppen. Som en del i urvalsarbetet kan vi komma att genomföra test med stöd av en extern leverantör.

Du skall vara svensk medborgare och godkänd sökerhetsprövning är ett krav.

I denna rekrytering kan vi komma att samarbeta med rekryteringsfirma.

Välkommen med din ansökan, CV och ett personligt brev.

Sista ansökningsdag 2015-03-02.

Urval sker löpande.

FMV erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med många spännande projekt i internationell miljö. Du får ta mycket ansvar och har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. I gengäld vill vi att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet.
Du kommer till en arbetsplats som lägger stor vikt vid kompetensutveckling, friskvård och bra anställningsvillkor. Hos oss kan du förena det professionella med det privata. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.

Publiceringsdatum
2015-02-06

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Hallström, Enhetschef Inköp militära system 08-782 4000
Thorwald Nilsson, Facklig företrädare Saco-S 08-782 4000
Marie Strömberg, Facklig företrädareOFR/S/Försvarsförbundet 08-782 4000
Henrik Rudolfsson, Facklig företrädare OFR/O 08-782 4000

Företag
FMV

Adress
FMV
Bahnérgatan 62
11588 Stockholm

Kontorsadress
Bahnérgatan 62

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2157756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: