Finsktalande supporttekniker | Stockholm | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Pratar du även finska flytande? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support.
I rollen som IT-supporttekniker inom Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Du kommer bland annat att arbeta med:
* Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor.
* Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande
* Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
* Active Directory administration
* Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
* Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans
* I din roll kommer du dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.
* Du arbetar i fräscha lokaler med närhet till kommunikation.
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.
Det vi letar efter:
* Stort eget intresse och driv
* Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
* Kunskap inom exempelvis Windows OS och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow eller Remedy)
* Förmåga och intresse att genomföra felsökning
* Relevant utbildning
Flytande svenska, finska och engelska i tal och skrift (meriterande om du talar fler nordiska språk)
Publiceringsdatum2023-06-14Så ansöker duLåter detta intressant? Sök jobber redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar vi mail, men om du har frågor är du välkmmen att kontakta konsultchef Philp Erandsson på
philip.erlandsson@se.experis.com Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "558da01b-2281-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 7881647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.