Financial Controller till Malmberg
Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Kristianstad,
Bromölla,
Hässleholm,
Olofström,
Karlshamn eller i
hela Sverige Ren energi. Rent vatten. Och ett ständigt fokus på att ta vara på vår värld och dess resurser.
Malmberg är ett miljöteknikföretag inom biogas, vattenrening, borrning, geoenergi och miljöhantering. Vi omsätter cirka 600 MSEK och har 165 anställda. Huvudkontor och tillverkning ligger i Yngsjö strax utanför Åhus. Våra kunder finns både i Sverige och utomlands. Malmberg grundades 1866 och är familjeägt i femte generationen.
www.malmberg.seExperis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2015-09-24Dina arbetsuppgifterDitt stora ansvarsområde är redovisning och månadsbokslut samt årsredovisningar för dotterbolag och koncern. Du sköter också själv bokföringen för två mindre dotterbolag i Storbritannien respektive Danmark.
Ytterligare en controller finns i organisationen. Denna arbetar i huvudsak med projektcontrolling.
Du kommer att arbeta med momsredovisning och övrig hantering av moms, svensk såväl som utländsk. Arbetsuppgifter kopplade till leverantörsfakturor ingår också. Fakturering till kunder samt administration av bankgarantier är uppgifter som också ingår i denna tjänst. Du kommer utöver bokslut även att delta i budget- och prognosarbete.
Då företaget agerar i många olika länder kan du få komma att ta dig an nya och varierande uppgifter. I rollen ingår också att vara en resurs för övriga på ekonomiavdelningens förekommande arbetsuppgifter.
Du kommer att få arbeta för ett framgångsrikt och växande miljöteknikföretag med engagerade och positiva kollegor. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Vem är du?
Vi söker dig som har intresse av denna typ av arbetsuppgifter och gärna erfarenhet av en befattning med motsvarande inriktning. Du är civilekonom eller har annan likvärdig ekonomisk utbildning. Som person är du strukturerad, utåtriktad, pedagogisk och serviceinriktad. Du är duktig på redovisning och trivs att arbeta i en dynamisk miljö.
Du är mycket duktig användare av Office-verktygen och i synnerhet Excel, har kunskap om affärssystem samt behärskar engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via länken nedan på experis.se. Vi föredrar att du, i ett och samma dokument, bifogar både CV och ansökan i din profil. Lyft fram varför du är intresserad och hur du matchar dig mot den utställda annonsen.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis. Tel 044-203863, mobil 070-3774974.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Åhlander 044-203863
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2448078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.