Financial Controller

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
2016-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Financial Controller" (publicerad 2017-05-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Säkerhetskoncernen Gunnebo är en global leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, säkerhetsskåp och valv, tillträdeskontroll och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värde­transportföretag, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella ­fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 5 600 Mkr och 5 700 anställda i 33 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.

Vi gör din värld säkrare.

Vi söker nu en ambitiös Financial Controller som drivs av förändring och verksamhetsnära arbete till Gunnebos europeiska säljorganisation med placering på huvudkontoret i Gårda. Du kommer att arbeta nära Vice President Finance Europe samt ett flertal säljbolag runt om i Europa.

I rollen ligger stor tyngd på sammanställning, stöttning och expertis i rapportering för de 14 bolag som finns i Europa. Du kommer också att stötta vid, och sammanställa, budget- och forecastarbete. En viktig del i din roll är också att analysera detta material, att agera på felaktigheter/avvikelser och/eller negativa trender samt att driva det vidare. Du kommer självständigt att driva projekt med möjligheten att påverka den resa och de förändringar som koncernen går igenom. Gunnebo är ett bolag som strävar efter att på ett kostnadseffektivt sätt växa och utveckla såväl befintliga som nya affärsområden och arbetssätt.  

Som Financial Controller avlastar du Vice President Finance Europe och har med tiden möjlighet att få mer ansvar och utökade uppgifter. Du har daglig kontakt med dina kollegor i Europa som flera av dem arbetar i ledande befattningar. Dessutom har du dialog med redovisningsavdelningen som är placerad på huvudkontoret i Gårda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Stötta säljbolagen inom Europa vid finansiell rapportering samt i budget- och forecastarbete
• Sammanställa och analysera arbetet ovan för vidare rapportering för Europa som helhet
• Kontinuerligt arbeta med utveckling av analysverktyg
• Driva projekt samt arbeta aktivt med kostnadseffektivisering och bidra till ett ökat fokus på det i regionen
• Stötta ledning i säljbolagen och delta i möten med ledning vid rapportering för Europa
• Bidra med expertis inom redovisning

Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, inkluderat både redovisning och controlling. Vad gäller redovisning har du grundläggande kunskaper och god helhetsförståelse. Du har dessutom baskunskaper i skatt och moms och kan därmed stötta säljbolagen kring detta. Många frågor är affärsnära och kan handla om hur man bör hantera en specifik säljsituation.  

Det är viktigt att du har en analytisk sida och erfarenhet av att använda den förmågan i ditt arbete. Det förväntas att du alltid gör en analys av det arbete du lämnar ifrån dig och att du har förmågan att se helheten. Det är meriterande om du arbetat i en internationell miljö och enligt IFRS. Du har dessutom:

• En examen från högskola eller universitet inom ekonomi
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska eftersom båda språken används dagligen
• God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel

Som person är du självgående vilket innebär att du ser vad som behöver göras operativt men att du också ser vad som kan utvecklas. Du har förmågan att driva uppgifter och förändringar självständigt men har samtidigt den kommunikativa förmågan som krävs i förändringsarbete. Du trivs i en föränderlig miljö och får energi av att det händer saker. Samtidigt arbetar du gärna processorienterat i det dagliga arbetet där det krävs att du planerar och organiserar ditt arbete. Du har vana av att leverera vid deadline. 

I denna rekrytering samarbetar Gunnebo med Jerrie och har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Sjösvärd på 0723-085 300. Intervjuer sker löpande varför vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 31e augusti.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-08-19

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3003330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: