Finance Manager till International Rescue Committee

Novare Interim & Recruitment AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

The International Rescue Committee responds to the world's worst humanitarian crises and helps people whose lives and livelihoods are shattered by conflict and disaster to survive, recover and gain control of their future. In more than 40 countries and in 26 U.S. cities, our dedicated teams provide clean water, shelter, health care, education and empowerment support to refugees and displaced people.

Vill du vara en del av en större uppgift och att hjälpa människor där det behövs som mest? Brinner du för medmänsklighet och att skapa strukturer och processer? Då kan den här unika möjligheten vara nästa utmaning för dig! Novare Interim & Recruitment söker nu Finance Manager till International Rescue Committee.


OM TJÄNSTEN

Som Finance Manager kommer du in i uppstartsfasen av en stor internationell välgörenhetsorganisation som precis har etablerat sig i Sverige. I rollen kommer du att fokusera på att implementera IRC:s globala ERP och migrera med det svenska systemet. Du kommer att arbeta nära en annan konsult som fokuserar på HR-relaterade frågor och tillsammans vara med och starta upp processer och rutiner. Du rapporterar till ekonomiansvarig på huvudkontoret i England.

Uppdraget är på deltid, tre dagar i veckan. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning och efter uppdraget finns möjlighet att söka en heltidstjänst hos IRC. Som konsult via Novare Professionals finns också möjlighet till att fortsätta samarbetet med oss via andra uppdrag.



Publiceringsdatum
2019-11-19

Arbetsuppgifter

Som Finance Manager kommer du att arbeta med att:

* Planera och genomföra migrering av finansystem till IRC:s globala ERP
* Genomföra effektiva affärsprocesser för betalning av leverantörer och personalkostnader
* Skapa ett tillförlitligt dokumentationssystem för framtida revisionsändamål
* Skapa fullständiga finansiella poster, balansräkningar och övriga obligatoriska uppgifter
* Säkerställa överensstämning med de svenska reglerna kring kontoplan och dataverksamhetsreglerna
* Stöd till leverans av överenskomna styrsystem
* Tillsammans med insamling av insatser, kompletterar upphandlingsprocesser för viktiga insamlingsleverantörer i enlighet med globala krav
* Identifiera och införa försäkringsarrangemang vid behov
* Arbeta med brittiska Head of Workspace, identifiera hälso- och säkerhetskompatibla / wifi-aktiverade servicekontor för att möta kortsiktiga behov
* Arbeta med Global IT och Storbritanniens IT-ansvarig för att säkerställa att personal utrustas med rätt IT-utrustning och har tillgång till rätt system

OM DIG

För att lyckas i den här rollen ser vi det som avgörande att du är självständig i ditt arbete och trygg i din kompetens. Du är leveranssäker och har lätt för att ta eget ansvar samtidigt som du är prestigelös i den mån att du tar tag i både högt och lågt för att få helheten att stämma.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående
Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: ca 3 dagar i veckan
Placering: Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
4963246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: