Finance Manager

Barona Human Resource Services AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barona Human Resource Services AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Barona söker för InnSpires räkning en Finance Manager som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av detta spännande och expansiva tech-startup. Är du en självgående och resultatdriven ekonom som trivs med att arbeta i en snabbrörlig miljö? Då kan rollen som Finance Manager på InnSpire vara helt rätt för dig!

Om InnSpire

InnSpire erbjuder hotellbranschen en tech-lösning att underhålla, serva och öka sina intäkter. Grundade under 2012 står nu InnSpire inför en spännande tillväxtresa, i Sverige såväl som utomlands. Förutom huvudkontoret i Stockholm med 8 anställda, finns det idag dotterbolag med totalt 16 anställda i USA, Dubai, Finland, Singapore, Filippinerna och Polen.

Kika gärna på denna video för att lära känna InnSpire och deras produkt bättre:

www.TheSmartCable.com

Om tjänsten

Vi söker en erfaren Finance Manager som trivs med att arbeta brett och självständigt i en miljö som kräver flexibilitet och förmåga att sätta strukturer. Du kommer att axla ansvaret för InnSpires finansiella åtaganden där löpande redovisning varvas med administration, analys, prognos, uppföljning samt rapportering. Som Finance Manager säkerhetsställer du god ordning på ekonomin och möjliggör därigenom beslut om nya satsningar och utveckling av verksamheten. Du kommer in i en fas i InnSpires bolagsresa där du förväntas hjälpa till att skala upp verksamheten och vara en stark stöttepelare i de finansiella frågorna.

Ansvarsområden

• Löpande redovisning samt administration
• Sammanställa månadsrapporter från dotterbolagen/redovisningsfunktioner i USA, Dubai och Singapore
• Ansvara för filialerna Finland och Polen
• Ta fram veckovisa analyser av kassaflöde
• Ansvara för koncernredovisning och stämma av interna mellanhavande
• Förberedande av skatte- och momsdeklaration
• Månads- och kvartalsrapportering samt bokslutsarbete
• Lönearbete
• Budgetarbete, prognoser och uppföljningar
• Ta fram material och analyser inför styrelsemöten
• Rapportering till revisorer

Som Finance Manager leder du en heltidsanställd Accounting Controller samt en deltidsanställd Accounting Assistant. Du rapporterar till bolagets COO.

Mer om dig

Vi letar efter en person med glöd och som vågar ta egna initiativ. Du är ödmjuk och empatisk inför det faktum att du kommer till en arbetsplats där alla har olika bakgrunder och kunskapsområden. Allra viktigast är att du är en doer som orkar hålla ett framåtriktat momentum för att hänga med i InnSpire Speed, på den här arbetsplatsen händer saker och ting snabbt och du måste känna dig bekväm med tvära kast och nya riktningar.

• En god kommunikatör med stark analytisk förmåga
• Strukturerad och duktig på att sätta egna rutiner och processer
• Noggrann men inte allt för detaljfokuserad

Kompetens och erfarenhet

• Examen inom redovisning, ekonomi eller finans
• Minst 7 års erfarenhet från ekonomiavdelning med djuprotad kunskap inom redovisning - gärna från något mindre bolag
• Grundläggande kunskap inom koncernredovisning
• Goda språkkunskaper i svenska/engelska

Meriterande

Det är ett stort plus om du har erfarenhet inom lön och av att ha arbetat med kassaflöden och budget. Vi ser gärna att du är en van användare i något ekonomisystem och har grundläggande kunskaper om rådande lagar och regler inom redovisning.

Vad InnSpire erbjuder dig

InnSpire sitter i fina lokaler i centrala Stockholm och de erbjuder attraktiva personalförmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Hos InnSpire kan du påverka din arbetsvardag och kombinera arbetslivet med privatlivet. Här råder flexibla arbetstimmar och möjlighet att då och då arbeta hemifrån.

Läs mer om företaget på deras hemsida https://www.innspire.com/

Ansökan

InnSpire samarbetar med Barona i denna rekrytering. För mer information och frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Stecksén | sara.stecksen@barona.se

Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot din ansökan!

Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell; Finance Manager; Finance; Ekonomi; Ekonomichef; Redovisning; Redovisningschef; Auditor; Bokslut; Bokföring; Cash Flow; Budget; Accounting; Accounting Manager;

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-04-19

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Stecksén

Företag
Barona Human Resource Services AB

Adress
Barona Human Resource Services AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsviadukten 63 11164 Stockholm

Jobbnummer
4093908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barona Human Resource Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barona Human Resource Services AB: