Fastighetskontoret söker en vass entreprenadupphandlare

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Idag sitter vi i moderna lokaler på Kungsholmen, intill Stadshuset, cirka 5 minuter från Centralstationen. Redan under våren 2022 flyttar vi till Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4. Det nya kontoret ligger i princip med samma avstånd från Centralstationen med nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler.



Din roll som upphandlare
I rollen som upphandlare ingår att genomföra upphandlingar, både inom ramen för byggprojekt men också för ramavtal.

Likaså ingår att ge fastighetskontorets organisation stöd i upphandlingstekniska frågor. Du genomför självständigt komplexa upphandlingar, framförallt för entreprenader, driftavtal och tekniska konsulttjänster.

Du kommer även att delta i strategiframtagning för enskilda upphandlingar och entreprenadområden likväl som att utveckla inköps- och avtalsförvaltningsprocessen. Du arbetar ofta i projektform i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten. Som upphandlare projektleder du dina upphandlingar.

Som upphandlare inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, teknik eller ekonomi eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.

Du ska ha kunskaper och dokumenterad erfarenhet av arbete med LOU. Du har minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom bygg- och fastighetssektorn och en god förståelse för byggprocessen. Du har dessutom kunskaper och erfarenhet inom entreprenadjuridik samt kännedom om bygg- och fastighetssektorns standardavtal (AB 04, ABT 06, ABFF15 m fl).

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar av samverkans-entreprenader. Likaså om du har erfarenhet av upphandlingar för teknisk fastighetsdrift.

För att lyckas i rollen krävs det att du är lyhörd, analytisk och strukturerad samt har en god förmåga att se och förstå helheter. Du har förmåga att arbeta med flera olika uppgifter parallellt. Du måste också ha förmåga att självständigt prioritera och driva arbetet framåt.

Som person har du lätt för att kommunicera, skapa och utveckla goda relationer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

Då tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Din kollegor och din arbetsplats
Upphandlingsenheten är en av tre enheter inom ekonomiavdelningen. Enheten består idag av fyra upphandlare och en inköpscontroller med en bra blandning av både ålder och kön. Vi brinner alla för att utveckla och förbättra arbetet kring inköps- och avtalsförvaltningsprocessen, både i stort och smått. Kanske är vi lite nördigt engagerande, men vi gillar också att ha kul tillsammans och det jobbar vi också för.

Hos oss får du
• Vara med och utveckla Stockholm
• Arbeta med spännande och unika fastigheter
• Goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad
• Stor frihet att planera ditt arbete
• En chef som engagerar, stöttar och utmanar
• Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret
• En centralt belägen arbetsplats
• Förmåner som exempelvis Rikskortet, friskvård och semesterväxling
• En arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar

Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig
utveckling.

Låter det här som något för dig?

Varmt välkommen in med din ansökan!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, 100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-07-16

Ersättning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/4131".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomiavdelningen, Upphandling

Jobbnummer
5865268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: