Fastighetsförvaltare till SFV Ulriksdal
Statens Fastighetsverk / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Sigtuna,
Upplands Väsby,
Uppsala,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.
Vi behöver nu förstärka vår förvaltningsorganisation inom fastighetsområde Ulriksdal och söker därför en fastighetsförvaltare som kommer att vara stationerad i Rosersberg, Sigtuna kommun.
Fastighetsområdet har lokalkontor bland annat i Ulriksdal och Rosersberg och vi förvaltar de Kungliga slotten Gripsholm, Haga, Rosersberg, Strömsholm, Tullgarn och Ulriksdal med tillhörande slottsområden och parker samt ett flertal andra slott, byggnader och områden i Södermanlands och Stockholms län.
Din roll
Som fastighetsförvaltare har du ett övergripande ansvar inklusive resultatansvar för ett tilldelat fastighetsbestånd. Huvudsakliga arbetsuppgifter är utveckling och bevarande av fastigheterna, kundkontakter, uthyrning, förhandling, planering av underhåll och drift, budgetarbete, ekonomisk uppföljning och rapportering. I din roll ingår också att avropa vissa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med tekniska förvaltare, driftledare och förvaltningsassistenter på SFV Ulriksdal. Du rapporterar till fastighetschefen.
Publiceringsdatum2017-12-29ProfilVi söker dig som har en utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan relevant utbildning. Du har också några års erfarenhet av arbete inom fastighetsförvaltning. Det är meriterande om du har arbetat med förhandlingar, fastighetsadministrativa system såsom t ex Fast2 och besitter kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsekonomi.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person inger du förtroende, har bra social förmåga och trivs med många kontakter samt har ett kundorienterat arbetssätt. Du är strukturerad, affärsmässig, målinriktad och har ett eget driv. Du är bra på att samarbeta och är serviceinriktad.
B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav.
Mer information
Provanställning 6 månader tillämpas.
Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på
www.sfv.se.I denna rekrytering samarbetar vi med Upgraded People. För mer information kontakta rekryteringskonsult Adrian Andersson, tfn 0731-58 79 88.
Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Sista ansökningsdag är 2018-01-22.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning,
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Essehorn, Fastighetschef
susanne.essehorn@sfv.se 010-477 74 44
FöretagStatens fastighetsverk
AdressStatens fastighetsverk
Box 2263
10316 Stockholm
KontorsadressBox 2263
Jobbnummer 3879141
Observera att sista ansökningsdag har passerat.