Fastighetsekonom
Vallentuna kommun / Företagsekonomjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Stockholm eller i
hela Sverige Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har knappt 30 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt.
TunaFastigheter svarar för förvaltning och städning av kommunens fastighetsbestånd, som inklusive inhyrda lokaler, omfattar ca 143 000 m2 (bruksarea): lokaler för förskolor, skolor, fritid, äldrevård, sjukhem, primärvård med mera. I uppgiften ingår också ny-, om- och tillbyggnader inom det kommunala fastighetsbeståndet och samordning av kommunens lokalförsörjning. Även avfallshantering, väghållning och skötsel av kommunens parker/strövområden ligger inom enhetens ansvarsområde. Nu söker vi en
Fastighetsekonom med ansvar för fasighetsekonomi, avtalshantering, internhyror och upphandlingsfrågor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för
• interna och externa hyresavtal
• inhyrning av lokaler för kommunens verksamheter
• avtal inom kommunens markreserv
Att följa upp, analysera och rapportera fatighetsrelaterad data och nyckeltal
Agera stöd för TunaFastigheters hyresadministratörer
Sköta hyresförhandlingar för bostäder
Skapa specifika rapporter till förvaltare, uthyrare och ledning
Delta i budgetarbete och sköta ekonomisk uppföljning
Delta i det strategiska utvecklingsarbetet för enheten
Ha en övergripande roll avseende upphandlingsfrågor
Du kommer dessutom att ha systemansvar för vårt fastighetssystem Landlord
Publiceringsdatum2010-04-23BakgrundVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi och flera års erfarenhet från fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper gällande hyresavtal och lagstiftning och erfarenhet av fastighetsvärderingar. Du har också goda kunskaper om LOU [lagen om offentlig upphandling]. Erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning är det en merit. Goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav.
Du har en god samarbetsförmåga och utpräglad servicekänsla. Du är engagerad, analytisk och kostnadsmedveten. Du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du bör tycka om att arbeta med såväl små som stora frågor. Genom social kompetens och affärsmässighet skapar och upprätthåller du goda kontakter med hyresgäster och hyresvärdar.
TillträdeTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i augusti 2010. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vill du veta mer om tjänsten
Hans Eklund chef TunaFastigheter tfn 08-587 850 92 eller på mobil 070-365 65 19
Mer information och fackliga representanter hittar du på
http://www.vallentuna.se under Sök lediga jobb.
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på
http://www.vallentuna.se , senast den 2010-05-16. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.
VALLENTUNA KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Samtliga förvaltningar arbetar med Investors In People (IiP), ett internationellt kvalitetssystem för att förbättra organisationens resultat genom att utveckla medarbetarna. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagVallentuna kommun
AdressVallentuna kommun
Tuna Torg
18686 VALLENTUNA
Jobbnummer 634913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.