Fastighetsekonom

Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen Ekonomienheten / Företagsekonomjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen Ekonomienheten i Botkyrka

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokalförsörjning och fastighetsförvaltning samt skötsel, underhåll och utbyggnad av vatten och avlopp. Även teknik, transporter och städning ingår i förvaltningens ansvar. Verksamheterna finansieras helt genom avgifter, hyresintäkter och ersättning för utförda tjänster. Teknik- och fastighetsförvaltningen har drygt 250 anställda.

På ekonomi- och kvalitetsenheten arbetar ekonomer, administratörer samt specialister inom bland annat IT, kvalitet- och produktionsuppföljning.


Publiceringsdatum
2020-01-14

Arbetsuppgifter
Som fastighetsekonom hos Teknik- och Fastighetsförvaltningen kommer du att ha möjlighet att vara delaktig i kommunens långsiktiga planering av lokalförsörjning. Stor vikt kommer att läggas vid analys- och prognosarbete samt upprättande och granskning av hyresavtal. Du kommer också att vara delaktig inför våra hyresförhandlingar samt arbeta i vårt fastighetssystem. I rollen ingår även att ha en förståelse för internhyresmodellen. Samverkan med fastighetsförvaltare, lokalstrateg, förvaltningens projektcontroller samt kommunens övergripande investeringscontroller hör till det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Ta fram fastighetsekonomiska analyser (till exempelvis att jämföra inhyrning av lokaler eller bygga själva)
• Ta fram underlag inför hyresförhandlingar (till exempel jämföra marknadshyror)
• Bistå i analys- och prognosarbetet för beslutsunderlag inom lokalförsörjningen
• Redovisa och analysera ekonomiska konsekvenser för olika alternativa lösningar
• Stödja fastighetsförvaltarna vid ekonomisk uppföljning och prognoser avseende hyror
• Kvalitetssäkring av beslutsunderlag för investeringsprojekt gällande framförallt hyresnivåer



Kvalifikationer
• Högskoleutbildning med inriktning på fastighetsekonomi eller annan likvärdig utbildning
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i minst tre år
• Kunskap i hyresjuridik
• God analytisk förmåga
• Du är en god skribent och duktig förhandlare och kan ta egna initiativ

ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen Ekonomienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TEF/2020:6".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882)

Arbetsplats
Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen Ekonomienheten

Jobbnummer
5040988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen Ekonomienheten: