Familjeläkarna söker löneadministratör

Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB / Administratörsjobb / Nacka
2021-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjeläkarna söker löneadministratör" (publicerad 2021-03-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB i Nacka, Haninge, Mjölby, Håbo, Uppsala eller i hela Sverige

Familjeläkarna är en vårdgivare som erbjuder en arbetsplats med arbetsglädje och energi med en möjlighet till en flexibel arbetsroll och stora utvecklingsmöjligheter!
Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en organisation med en lagom stor adminstrationsavdelning. Här har vi jobb som märks! Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med patienten och våra medarbetare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande arbetsplats där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
HR och Ekonomi funktionen hos Familjeläkarna består av totalt sex medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla våra verksamheter. Funktionen ansvarar för att Familjeläkarnas anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja Familjeläkarnas chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef. Hos oss gör du skillnad!
ARBETSUPPGIFTER Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med kollega sköta lönehanteringen för ca 500 medarbetare. För de allra flesta gäller kollektivavtalet Vård E med Almega som arbetsgivarorganisation. Du kommer att hantera löner för anställda inom flera vårdenheter samt administrativ personal. Du kommer att arbeta med lönehandläggning i hela processen, från anställning till avslut. Arbetet inkluderar bland annat registrering av nyanställningar och scheman, rättning av löner, inrapportering av underlag gällande lönerelaterade ersättningar, utfärdande av olika slags intyg och avslut av anställningar. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personalakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring lönehandläggningen. Kontakt och support till verksamhetens chefer och medarbetare är självklart en viktig del av tjänsten.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lönehantering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskap om kollektiv- och anställningsavtal, liksom vana från att arbeta i lönesystemet Crona lön/Edison och med tillhörande systemdrift i Timeplan. Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad samt ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig. Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via mejl till ann.svalberg@famlak.se.
Familjeläkarna har adminstrativa kontor i Saltsjöbaden och i centrala Stockholm.
Hos Familjeläkarna vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Familjeläkarna ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Publiceringsdatum
2021-03-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-08

Företag
Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB (org.nr 556740-1756)

Ansökan
E-post: ann.svalberg@famlak.se

Arbetsplats
Familjeläkarna I Saltsjöbaden AB

Jobbnummer
5619049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB: